Kwas foliowy poprawia pamięć

Suplementacja diety kwasem foliowym znacząco poprawia możliwości poznawcze - donoszą na łamach pisma "Lancet" naukowcy z Holandii.

Możliwości poznawcze - zdolność do zapamiętywania, szybkość przetwarzania informacji i uczenia się - maleją z wiekiem. Zmiany te są związane między innymi z ryzykiem demencji w późnym wieku.
 
Wcześniejsze badania wykazały, że niski poziom kwasu foliowego i podwyższony poziom homocysteiny we krwi są znaczącymi czynnikami ryzyka związanymi ze spadkiem możliwości poznawczych.
 
Jane Durga z Wageningen University and Wageningen Centre for Food Sciences w Holandii wraz z zespołem przeprowadzili badanie z udziałem 818 uczestników, którym podawano doustnie 800 mikrogramów kwasu foliowego dziennie przez 3 lata. Część uczestników dostawała placebo.
 
W porównaniu z grupą kontrolną otrzymującą placebo uczestnicy przyjmujący kwas foliowy mieli lepszą pamięć i szybciej przetwarzali nowe informacje.
 
Autorzy pracy podsumowują: "Nasze badanie wykazało, że 3-letnia suplementacja kwasem foliowym diety osób starszych z podwyższonym poziomem homocysteiny prowadzi do znaczącej poprawy możliwości poznawczych. Dalsze badania przeprowadzone na szerszej populacji np. osób z łagodną demencją powinny przynieść dalsze dane na temat sensu wzbogacania diety kwasem foliowym".
 
 
 
Źródło: PAP


Data dodania: 2009-11-03


Komentarze:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Feniks Media Group nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


Nikt jeszcze nie skomentował tego materiału.

autor:
e-mail:
treść *:
Wpisz kod:

* - maksymalnie 500 znaków.
Wszelkie prawa zastrzeżone dla Feniks Media Group
Redakcja    Reklama    Współpraca    Patronaty medialne    O portalu    Regulamin    Praca    SiteMap