Eurostudent

Największy program ambasadorski na uczelniach w Polsce

Programy ambasadorskie na uczelniach to od lat jedna ze skuteczniejszych metod dotarcia do studentów i pozyskania zainteresowania środowiska akademickiego, z którego w każdym roku korzystają coraz chętniej zarówno pracodawcy, jak i sami studenci.

 

Dlaczego warto mieć ambasadorów?

Dla pracodawcy posiadanie ambasadorów na uczelniach to przede wszystkim doskonały sposób na promocję marki oraz pozyskanie studentów na praktyki i staże. Ambasadorów posiadają firmy konsultingowe, z branży FMCG czy IT, ale również budowlanej i wielkiej dystrybucji.

Pracodawcy oczekują od młodych kandydatów doświadczenia, praktycznej wiedzy i proaktywnej postawy. O „kwalifikacje” w tym zakresie studenci muszą starać się na własną rękę aplikując na pierwsze praktyki, angażując się w działalność kół naukowych, startując w dodatkowych konkursach, warsztatach, czy uczestnicząc właśnie w programach ambasadorskich. Te są bardzo wysoko oceniane przez pracodawców, którzy mają możliwość poznania potencjalnego kandydata i jego motywacji zanim podejmą decyzję o zaproszeniu go na rozmowy. Potencjał w grywalizujących studentach oraz ambasadorach widzi między innymi ING Bank Śląski, który swoim patronatem obejmie w tej edycji 20 zespołów – tym samym umożliwiając uczestnictwo 100 studentom.

„Konkurs GMC doskonale wpisuje się w naszą filozofię działania. Pozwala nastawionym na rozwój i zdobywanie wiedzy uczestnikom doświadczyć realnych wyzwań biznesowych. Jednocześnie uczą się współpracy w zespole i rozwijają umiejętności komunikacji. Takich pracowników szukamy: nastawionych na rozwój, zdobywanie wiedzy i współpracę z innymi. Mamy nadzieję, że członkowie zespołów pod naszym patronatem skorzystają z okazji poznania bliżej naszej firmy i jej kultury organizacyjnej, a w przyszłości do niej dołączą.” – zapowiada Beata Kuskowska-Kania, Starszy specjalista HR, ING Bank Śląski.

W rozpoczynającym się roku akademickim 2017/2018 o tytuł największego programu ambasadorskiego w Polsce bezdyskusyjnie mógłby ubiegać się konkurs

Programy ambasadorskie na uczelniach to od lat jedna ze skuteczniejszych metod dotarcia do studentów i pozyskania zainteresowania środowiska akademickiego, z którego w każdym roku korzystają coraz chętniej zarówno pracodawcy, jak i sami studenci.

 

Dlaczego warto mieć ambasadorów?

Dla pracodawcy posiadanie ambasadorów na uczelniach to przede wszystkim doskonały sposób na promocję marki oraz pozyskanie studentów na praktyki i staże. Ambasadorów posiadają firmy konsultingowe, z branży FMCG czy IT, ale również budowlanej i wielkiej dystrybucji.

Pracodawcy oczekują od młodych kandydatów doświadczenia, praktycznej wiedzy i proaktywnej postawy. O „kwalifikacje” w tym zakresie studenci muszą starać się na własną rękę aplikując na pierwsze praktyki, angażując się w działalność kół naukowych, startując w dodatkowych konkursach, warsztatach, czy uczestnicząc właśnie w programach ambasadorskich. Te są bardzo wysoko oceniane przez pracodawców, którzy mają możliwość poznania potencjalnego kandydata i jego motywacji zanim podejmą decyzję o zaproszeniu go na rozmowy. Potencjał w grywalizujących studentach oraz ambasadorach widzi między innymi ING Bank Śląski, który swoim patronatem obejmie w tej edycji 20 zespołów – tym samym umożliwiając uczestnictwo 100 studentom.

„Konkurs GMC doskonale wpisuje się w naszą filozofię działania. Pozwala nastawionym na rozwój i zdobywanie wiedzy uczestnikom doświadczyć realnych wyzwań biznesowych. Jednocześnie uczą się współpracy w zespole i rozwijają umiejętności komunikacji. Takich pracowników szukamy: nastawionych na rozwój, zdobywanie wiedzy i współpracę z innymi. Mamy nadzieję, że członkowie zespołów pod naszym patronatem skorzystają z okazji poznania bliżej naszej firmy i jej kultury organizacyjnej, a w przyszłości do niej dołączą.” – zapowiada Beata Kuskowska-Kania,
Starszy specjalista HR, ING Bank Śląski.

W rozpoczynającym się roku akademickim 2017/2018 o tytuł największego programu ambasadorskiego w Polsce bezdyskusyjnie mógłby ubiegać się konkurs Global Management Challenge organizowany przez firmę BIGRAM. To polska edycja konkursu opartego na zaawansowanej symulacji biznesowej do której co roku (od 17 lat) rekrutowani są studenci z kierunków biznesowych. GMC obecnie jest reprezentowane przez ponad 40 ambasadorów na 25 najlepszych uczelniach w Polsce. W głównej mierze projekt symulacji biznesowej Global Management Challenge kierowany jest m.in. do ambasadorów i ich kolegów z ławki – osób, którym zależy na rozwinięciu umiejętności zarządzania zespołem jak i planowania strategicznego, a także chcącym w przyszłości objąć stanowiska menedżerskie lub dyrektorskie. Partnerzy biznesowi (pracodawcy) zaangażowani w GMC mogą korzystać z zasięgu sieci ambasadorskiej w trakcie całego roku akademickiego.

Dla studentów bycie ambasadorem to pierwsza praca.

Ambasador to nie tylko menedżer do spraw dystrybucji ulotek. Student musi od zera stworzyć plan marketingowy na podstawie którego w dalszym okresie opiera swoje działania. Jednymi z zadań do wykonania jest stworzenie stoiska promocyjnego, zaangażowanie poprzez social media,
organizacja spotkań informacyjnych czy odpowiadanie na pytania studentów. Ambasadorzy często sami wykazują się ogromnym zaangażowaniem i dają swoje własne pomysły mające na celu wsparcie działań, na przykład organizują dodatkowe spotkania czy tworzą spoty promocyjne.

Dla pracodawców sprawdzeni ambasadorzy to bardzo obiecujący kandydaci, osoby które znają firmę, już sprawdziły się na uczelni jako jej reprezentanci. To idealni łącznicy miedzy Pracodawcą a studentami, dzięki któremu obie strony mogą lepiej poznać swoje oczekiwania i cele. Ambasadorzy to często również początkujący specjaliści ds. Employer Brandingu. Programy ambasadorskie to inwestycja warta rozważenia szczególnie w świetle czekających nas nowych wyzwań rekrutacyjnych, rekrutacji coraz młodszych i bardziej wymagających pracowników.

Organizator GMC w Polsce: BIGRAM
Partner strategiczny: ING Bank Śląski
Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Partner: Polska Rada Biznesu
Patroni medialni: My Company Polska, THINKTANK
Patroni: Goldenline, Eurostudent, Studia.net, SGH TV, DlaStudenta

 

organizowany przez firmę BIGRAM. To polska edycja konkursu opartego na zaawansowanej symulacji biznesowej do której co roku (od 17 lat) rekrutowani są studenci z kierunków biznesowych. GMC obecnie jest reprezentowane przez ponad 40 ambasadorów na 25 najlepszych uczelniach w Polsce. W głównej mierze projekt symulacji biznesowej Global Management Challenge kierowany jest m.in. do ambasadorów i ich kolegów z ławki – osób, którym zależy na rozwinięciu umiejętności zarządzania zespołem jak i planowania strategicznego, a także chcącym w przyszłości objąć stanowiska menedżerskie lub dyrektorskie. Partnerzy biznesowi (pracodawcy) zaangażowani w GMC mogą korzystać z zasięgu sieci ambasadorskiej w trakcie całego roku akademickiego.

Dla studentów bycie ambasadorem to pierwsza praca.

Ambasador to nie tylko menedżer do spraw dystrybucji ulotek. Student musi od zera stworzyć plan marketingowy na podstawie którego w dalszym okresie opiera swoje działania. Jednymi z zadań do wykonania jest stworzenie stoiska promocyjnego, zaangażowanie poprzez social media,
organizacja spotkań informacyjnych czy odpowiadanie na pytania studentów. Ambasadorzy często sami wykazują się ogromnym zaangażowaniem i dają swoje własne pomysły mające na celu wsparcie działań, na przykład organizują dodatkowe spotkania czy tworzą spoty promocyjne.

Dla pracodawców sprawdzeni ambasadorzy to bardzo obiecujący kandydaci, osoby które znają firmę, już sprawdziły się na uczelni jako jej reprezentanci. To idealni łącznicy miedzy Pracodawcą a studentami, dzięki któremu obie strony mogą lepiej poznać swoje oczekiwania i cele. Ambasadorzy to często również początkujący specjaliści ds. Employer Brandingu. Programy ambasadorskie to inwestycja warta rozważenia szczególnie w świetle czekających nas nowych wyzwań rekrutacyjnych, rekrutacji coraz młodszych i bardziej wymagających pracowników.

Organizator GMC w Polsce: BIGRAM
Partner strategiczny: ING Bank Śląski
Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Partner: Polska Rada Biznesu
Patroni medialni: My Company Polska, THINKTANK
Patroni: Goldenline, Eurostudent, Studia.net, SGH TV, DlaStudenta