Tematem przewodnim tegorocznej edycji Krakowskich Reminiscencji Teatralnych jest miasto i jego przestrzeń oddziałująca nieprzerwanie na jego mieszkańców. Dlatego też festiwal, który zobaczyć można w dniach 26 – 29 kwietnia, w tym roku zatytułowany został „Postpolis”.
Krakowskie Reminiscencje Teatralne w swej długoletniej tradycji funkcjonują w kontekście miejskim, wpływając na niego kulturotwórczo i tym samym współtworząc jego klimat i charakter. Tym razem miasto zostaje ukazane z perspektywy post – polis, gdzie stykają się ze sobą różne wpływy, przestrzenie, kultury, dzięki czemu miasto wywiera dość istotny wpływ na kształtowanie się relacji międzyludzkich.
Tegoroczny festiwal prezentował będzie projekty, które wkraczając w codzienną przestrzeń miasta zaadoptują również do swych potrzeb przestrzenie nieteatralne – tym samym uwrażliwiając widza na inne, często niezauważane obszary miasta. Z drugiej strony do Krakowa zaproszone zostały także spektakle, które, choć osadzone są w tradycyjnej konwencji, to w zupełnie nowatorski sposób podejmują temat „miejskich gier”. Co więcej, celem festiwalu jest przedstawianie nie tylko dzieł uznanych reżyserów, ale także poszukiwanie utalentowanych debiutantów, którzy wniosą ze sobą świeżość oraz nowe spojrzenie na teatr i miasto.
Głównym punktem programu będzie powstający na zamówienie festiwalu spektakl Temporu Ravel w reżyserii Łukasza Czuja, odsłaniający organiczną strukturę miasta, która przypomina żyjacy organizm. Przedstawiane będą też inne niezwykle ciekawe spektakle m.in.: Terrordrom Breslau z Teatru Polskiego we Wrocławiu, Baal z Teatru im. Kochanowskiego w Opolu, Super Night Shot niemiecko- brytyjskiej grupy Gob Squaw, Hotel Methuselah – owoc współpracy brytyjskich artystów: grupy Imitating The Dog i Pete’a Brookesa. Festiwal bogaty będzie również w liczne wydarzenia towarzyszące, które z pewnością uatrakcyjnią Reminiscencje.
Więcej informacji na stronie www.reminiscencje.pl