Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Aptiv Kraków: tu rodzi się jazda autonomiczna

Superszybkie, piekielnie inteligentne, a do tego podłączone do Internetu Rzeczy. Technologie do samochodów, które rozpalają wyobraźnię nie tylko kierowców, powstają bliżej niż myślicie.

 

Od elektroniki i systemów aktywnego bezpieczeństwa po najnowocześniejsze multimedia dla kierowców. Inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Aptiv (wcześniej Delphi) tworzą na co dzień technologie dla aut przyszłości. 

Od kuchni

Nawet jeśli w pełni autonomiczna jazda jest jeszcze sporo lat przed nami, pojazdy z technologiami Aptiv są już dziś na drogach, wyposażone w zaawansowane rozwiązania z zakresu aktywnego bezpieczeństwa. To dla firmy kluczowy kierunek rozwoju. W ciągu kilku lat krakowski zespół zajmujący się tematem aktywnego bezpieczeństwa urósł do ponad 200 osób i co ważne, nadal prowadzona jest do niego rekrutacja. W sumie na pokładzie krakowskiego Centrum Technicznego firmy jest dziś ponad 2000 pracowników, w tym 1300 inżynierów. Obok profesjonalistów pracuje tu na stałe 200 studentów.

KRADAS, czyli technologie autonomiczne made in Poland

W zeszłym roku Aptiv w Krakowie otrzymał duży grant na rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz systemów jazdy autonomicznej przeznaczonych do produkcji seryjnej. Łącznie 33 miliony złotych dotacji.

Na projekt KRADAS (Krakow Driving Autonomously Systems) składa się kilka elementów, w tym opracowania algorytmów, które będą w stanie interpretować dane otrzymane z otoczenia samochodu. To nowatorskie oprogramowanie zostanie wdrożone w ciągu kilku lat od zakończenia projektu w roku 2020.

Jakich talentów poszukuje Aptiv?

  • Inżynierowie Systemowi
    To centrum zarządzania autami przyszłości. Zespół współpracuje z klientem i wszystkimi działami produktu nad definicją wymagań i planem implementacji.
  • Elektronicy
    Projektują i testują układy elektroniczne dla systemów samochodowych na elektryzujących częstotliwościach aż do 77 GHz.
  • Inżynierowie Programiści (C/C++)
    Tworzą oprogramowanie, które ma z jednej strony zastąpić zmysły (systemy aktywnego bezpieczeństwa), z drugiej je pobudzić (samochodowe systemy multimedialne).
  • Inżynierowie Testów i Walidacji
    Od testów systemowych i jazd testowych, aż po sprawdzanie wytrzymałości elementów aut. Walka z niedoskonałościami produktów to dla tych zespołów codzienność.

Chcesz dołączyć do naszego zespołu?
Aplikuj na www.aptivkrakow.pl