Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Bank Gospodarstwa Krajowego – innowacyjne rozwiązania rekrutacyjne w banku z tradycjami

Cyfryzacja, sztuczna inteligencja, automatyzacja procesów czy rozwiązania mobilne – innowacje zmieniają oblicze współczesnej bankowości. Bank Gospodarstwa Krajowego z powodzeniem wykorzystuje nowoczesne technologie i najnowsze trendy. Te argumenty przekonują, że warto postawić na karierę w bankowości.

Bank Gospodarstwa Krajowego powstał w 1924 r. Jego misją od zawsze było wspieranie społeczno-gospodarczego rozwoju Polski. W 2017 roku, w ramach transformacji kulturowej, opracowaliśmy nową strategię banku, która związana była z przebudowaniem struktury organizacyjnej oraz tworzeniem wizerunku BGK jako atrakcyjnego pracodawcy.

W tym roku Bank Gospodarstwa Krajowego po raz drugi z rzędu otrzymał tytuł Solidnego Pracodawcy Roku, a także międzynarodowy certyfikat Najlepszego Pracodawcy Top Employer 2019. Potwierdza to, że działania w obszarze rekrutacji, wizerunku oraz tworzenia stabilnego miejsca pracy, jakie podejmujemy, są doceniane przez niezależne audytoria. To również zachęta do kontynuowania tych działań.

Letnia Akademia BGK

Obecnie trwa rekrutacja do programu Letniej Akademii BGK – dla studentów to możliwość odbycia w wakacje płatnych praktyk w banku. Chcieliśmy w tym roku jeszcze bardziej zachęcić naszą ofertą, dlatego przygotowaliśmy dwa innowacyjne rozwiązania. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych w zeszłym roku, czyli stworzenia ulotki z rozszerzoną rzeczywistością, promującej program stażowy, oraz klipów filmowych pokazujących nasze wartości i kulturę organizacyjną.

Emplobot

W rekrutacji pomaga nam chatbot wykorzystujący sztuczną inteligencję, który automatyzuje cały proces – przeprowadza wstępną selekcję i rozmowy z kandydatami na praktyki. Co ważne, jest dostępny całą dobę przez 7 dni w tygodniu z każdego urządzenia z internetem. Działa w popularnej aplikacji Facebook Messenger. Chatbot jest również aktywny na stronie kariery BGK (www.bgk.pl/kariera) jako przycisk, który po kliknięciu przekieruje kandydata do aplikacji Messenger.

Wykorzystanie bota automatyzuje proces i pozwala kandydatom oszczędzić czas, który musieliby poświęcić na wypełnianie formularza i ręczne wpisywanie informacji o sobie. Bot pyta o kierunek studiów, preferowany termin odbycia praktyk i lokalizację, w jakiej praktyki chce odbywać kandydat. Emplobot, bo taka jest nazwa własna narzędzia, zapisuje również odpowiedzi na pytania o znajomość języka angielskiego, umiejętności obsługi arkuszy kalkulacyjnych, a także sprawdza, jaki obszar znajduje się w kręgu zainteresowań kandydata na praktyki. Dzięki temu proces rekrutacji jest w dużym stopniu automatyczny. Stworzyliśmy również promujące bota ulotki z kodem QR, który automatycznie przekierowuje zainteresowaną osobę do rozmowy poprzez Messengera. Do końca kwietnia 2019 roku z botem rozmawiało już ponad 600 osób.

BGK na Absolvent Talent Days

14 marca spotkaliśmy się ze studentami i absolwentami podczas Absolvent Talent Days. Promowaliśmy w ten sposób ofertę praktyk i pracy w Banku Gospodarstwa Krajowego. Podczas targów studenci, którzy odwiedzili nasze stoisko, mogli wziąć udział w grywalizacji wykorzystującej wirtualną rzeczywistość. Zakładając gogle VR, „zobaczyli” nasze najważniejsze inwestycje na Mazowszu: wnętrze budynku Dworca Centralnego w Warszawie, nowy budynek Smyka przy Al. Jerozolimskich, Halę Koszyki, budynek dawnych Łaźni Teodozji Majewskiej przy ul. Bednarskiej i Pałac Tyszkiewiczów-Potockich. Na koniec gracze zostali przeniesieni do wnętrza siedziby głównej BGK. Aplikacja została stworzona w technologii filmów 360°, a forma graficzna i muzyczna gry nawiązuje do popularnych w latach 90. gier wideo, na które obecnie powraca moda.

Uczestnicy odpowiadali na pytania i rozwiązywali zagadki analityczne. Każdy, kto ukończył rozgrywkę, otrzymał drobny upominek: pendrive, powerbank, notes czy głośniczek.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów, jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w obszarze employer brandingu. Nasze działania doskonale się w niego wpisują i przynoszą wymierne efekty – liczba aplikacji kandydatów wzrosła o 42% w stosunku do poprzedniego kwartału. Zapewniamy, że będziemy kontynuować działania umacniające naszą pozycję Solidnego Pracodawcy.