Eurostudent

Benedict Carey Jak się uczyć ? Zaskakująca prawda o tym, kiedy, gdzie i dlaczego uczenie się jest w ogóle możliwe

TO NIE JEST KSIĄŻKA DLA KUJONÓW! ZAPOMNIJ O WSZYSTKIM MITACH NA TEMAT UCZENIA SIĘ. PRZYGOTUJ SIĘ NA REWOLUCYJNE METODY ZAPAMIĘTYWANIA!

Uczymy się przez całe życie, jednak czy skutecznie? Każdy zna pilnych uczniów spędzających wiele godzin nad książkami, ale czy to rzeczywiście najlepszy sposób żeby dobrze zdać testy i egzaminy? Czy sprawdzanie wiadomości na Facebooku w trakcie nauki jest faktycznie takie złe? Czy ciche miejsce i koncentracja są takie istotne podczas uczenia się? I czy nauka do egzaminów naprawdę nie może być przyjemnością i fascynującą przygodą?

 

Benedict Carey odpowie na ważne pytania: Czy na pewno w odpowiedni sposób wykorzystujemy nasze zdolności do przyswajania wiedzy? Czy nasze instynktowne strategie uczenia się są skuteczne? Dlaczego jedni uczą się szybciej i skuteczniej od innych? Co na to wpływa? Jak można poprawić swoją efektywność? Słowem: jak uczyć się szybciej i przyjemniej, jak trwale zapamiętywać, jakie metody mogą nam w tym pomóc?

 
To książka o tym, się uczyć naprawdę skutecznie i efektywnie.
Opowiedziana z werwą i poczuciem humoru, obala mity na temat uczenia się i przedstawia najnowsze badania naukowe. Koniec z ślęczeniem nad książkami po nocach i wkuwaniem nieprzebranych ilości materiału!

Jak się uczyć to coś więcej niż skarbnica wiedzy na temat uczenia się – to także świetny przewodnik przydatny w większości życiowych wydarzeń. Kto mógłby być tym niezainteresowany?

Scientific American
 
 

Jak się uczyć jest równie zabawna jak i ważna,  opisuje zarówno samo życie, jak i proces uczenia się . Umiejętności pisarskie autora, oraz jego własna historia wpleciona w fabułę, sprawiają, że ta świetnie napisana książka, bardziej efektywna niż wykład,  sprawia że wiedza o uczeniu się staje się dostępna dla czytelnika.

 
Prof. Robert A. Bjork  Wydział Psycholigii,  Uniwersytet Kalifornijski (University of California),  Los Angeles
 
 

Benedict Carey – Z wykształcenia matematyk,  od 25 lat pisze na temat zdrowia i nauki w przeróżnych czasopismach i gazetach. Autor dwóch książek popularno-naukowych dla młodzieży. Jego artykuł z „New York Timesa” o nawykach uczenia się był najczęściej udostępnianym przez czytelników tekstem.

Zanim został nagradzanym dziennikarzem i popularyzatorem nauki,  był książkowym przykładem kujona. Nauka nie sprawiała mu przyjemności, czuł się przytłoczony i zestresowany ilością materiału i zaczął podejrzewać, że jego techniki uczenia się są całkowicie nieskuteczne. Kiedy okazało się, że ślęczenie nad książkami po nocach,  nie było najlepszym sposobem na zdawanie egzaminów zaczął intensywnie weryfikować wszystkie znane przekonania na temat uczenia się.