Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Capgemini transformuje swój biznes w Krakowie i zatrudnia nowych konsultantów

Zlokalizowany w Krakowie i Katowicach oddział Business Services Capgemini Polska, zatrudniający ponad 4100 specjalistów (spośród ponad 8500 pracujących w kraju), bazując na doświadczeniu oraz sukcesach swoich ostatnich projektów, bardzo mocno przyspieszył inwestycje w obszar związany z inteligentną transformacją przedsiębiorstw. Kadra Capgemini w Krakowie i Katowicach bierze obecnie udział w szeroko zakrojonych projektach automatyzacji i robotyzacji, przeprowadzanych dla globalnych klientów w kilkunastu krajach. W związku z tym firma intensywnie podnosi kwalifikacje swoich pracowników (wykonuje tzw. upskilling). Poszukuje również około 200 nowych osób, otwartych na nowe wyzwania, samodzielnych i gotowych do częstych wyjazdów w różne części świata, zaczynając od Ameryk, poprzez Europę, a kończąc na Australii i Azji.

 

Capgemini specjalizuje się we wdrażaniu cyfrowych innowacji dla biznesu oraz rozwiązaniach z zastosowaniem automatyzacji i robotyzacji, sztucznej inteligencji oraz transferu danych i procesów do chmury. Dział Business Services jest największą pod względem zatrudnienia jednostką w Polsce. Do tej pory kojarzony był głównie ze świadczeniem usług finansowo-księgowych, kadrowych oraz obsługą łańcucha dostaw. Capgemini Business Services wprowadza strategiczne zmiany: to w Krakowie i Katowicach znajdzie się serce transformacji biznesowej i Inteligentnej Automatyzacji firmy dla klientów z całego świata.

 

‒ Konsultanci z Krakowa i Katowic już teraz podróżują do kilkunastu krajów, żeby pomagać globalnym firmom w przeobrażaniu ich działów finansowo-kadrowych w sprawnie działające, zautomatyzowane centra operacyjne, które wykorzystują najnowsze osiągnięcia z obszaru sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, czy robotyzacji. Ich zadaniem jest między innymi identyfikacja procesów wymagających usprawnień i zaprojektowanie i wdrożenie odpowiedniego rozwiązania, na przykład robota. To wszystko we współpracy z eksperckim zapleczem Capgemini: guru od procesów finansowo-kadrowych, deweloperami robotów, czy specami od automatyzacji. Ich zadaniem jest również przygotować samych pracowników klienta do pracy ramię w ramię z nowymi procesami i samymi robotami. Są architektami oraz liderami strategicznych zmian dla globalnych organizacji zatrudniających od kilku do kilkudziesięciu tysięcy osób na całym świecie ‒ mówi Wojciech Cichoń, Dyrektor Zarządzający w Capgemini Business Services Europe

 

 

Humanoizacja, czyli roboty z ludzką twarzą

 

Eksperci Capgemini podkreślają, że konsultanci z zakresu automatyzacji pracy nie mają za zadanie redukcji stanowisk pracy u klienta.

 

‒ Uświadamiamy firmy, które chciały na potęgę automatyzować procesy, że najlepszą i dostępną obecnie ścieżką nie jest pełna robotyzacja, ale humanoizacja – włączenie robotów w ludzką tkankę organizacji. Mamy za sobą kilkanaście lat pracy z robotami i mogą być one porównane do nastolatków: ciągle jeszcze potrzebują pokierowania przez dorosłego człowieka, nie działają bowiem w pełni autonomicznie. Trochę nam jeszcze brakuje do wizji Stephena Hawkinga, który obawiał się samodzielnie myślącej sztucznej inteligencji. To wciąż technologia, która potrzebuje od czasu do czasu architekta i wyznaczenia kierunku rozwoju. Z kolei ludzie, którzy będą z robotami pracowali, muszą przygotować się na nowe wyzwania, zmianę utartych ścieżek i codziennych obowiązków, ale nie powinni obawiać się utraty pracy.. Zaczyna się era opartej na humanoizacji superinteligencji, czyli ludzkiej, a nie sztucznej inteligencji, wspieranej przez działanie robotów ‒ komentuje Danuta Lipowska, Director w Zespole Transformacji Biznesowej.

 

Kluczowe doświadczenie i kompetencje miękkie

 

Do nowych ról Capgemini szuka ekspertów z mocnym doświadczeniem finansowo-księgowym, znających procesy Procure to Pay, Order to Cash, Record to Report, Hire to Retire oraz programistów różnych języków: .net, Java, SQL czy też ekspertów RPA, którzy w pracy będą wykorzystywać najnowsze technologie m.in.: UiPath, BluePrism, czy Automation Anywhere. Poszukiwani są również eksperci w budowie centrów usług wspólnych dla klientów firmy.

 

Architekci transformacji muszą mieć również odpowiednie predyspozycje osobowościowe, żeby móc pracować w międzynarodowym, wielokulturowym środowisku, integrując często cztery różne strefy czasowe i kilka kontynentów. Firma oferuje programy podnoszenia kwalifikacji oraz przekwalifikowania. W maju tym miesiącu rusza też z pilotażowym programem kompetencyjnym skierowanym do studentów ostatniego roku studiów oraz absolwentów zainteresowanych pracą w konsultingu.

 

‒ Będzie to intensywny, roczny program szkoleniowy, podczas którego dziesięciu „wybrańców” wejdzie po dwóch tygodniach intensywnego onboardingu od razu do naszych najbardziej skomplikowanych, międzynarodowych projektów. Będą tzw. work shadowerami – będą się przyglądać pracy wykwalifikowanych konsultantów i otrzymywać własne zadania, a Capgemini będzie im przez ten czas płacić jak regularnym pracownikom. Wstępnym wymaganiem będzie bardzo dobra znajomość języka angielskiego i pakietu Microsoft Office, dobra energia, spryt i zapał do nauki – zapowiada Piotr Grzywacz, Vice President w Zespole Transformacji Biznesowej.

 

Na stanowiska podstawowe Capgemini zaprasza też językowców (angielski, niemiecki, francuski, holenderski, skandynawski) oraz osoby, które chcą pracować w finansach i księgowości i HR.

 

‒ Mamy nadzieję, że to oni, chłonąc wiedzę procesową u nas w firmie, w przyszłości staną się kolejnymi ekspertami od transformacji, robotyzacji i inteligentnej automatyzacji, architektami przyszłości ‒ podsumowuje Wojciech Cichoń, Dyrektor Zarządzający Capgemini Business Services Europe.

 

O Capgemini

Capgemini to światowy lider w dziedzinie doradztwa, usług technologicznych i transformacji cyfrowej, którego celem jest wprowadzanie czołowych i innowacyjnych rozwiązań oraz udostępnienie całej gamy nowych możliwości klientom w rozwijającym się informatycznym świecie cyfryzacji, chmury i platform. Capgemini, opierając się na swojej 50-letniej tradycji i szerokiej wiedzy branżowej, umożliwia organizacjom realizację ich ambicji biznesowych, udostępniając szereg usług, od strategii po działalność operacyjną. Capgemini kieruje się przekonaniem, że wartość biznesowa technologii pochodzi od ludzi i ma im służyć. To wielokulturowa firma, licząca 200 000 pracowników zatrudnionych w 40 krajach. Grupa odnotowała globalny przychód na poziomie 12,8 mld EUR.

 

Odwiedź www.capgemini.com. People matter, results count.