Absolvent Talent Days to największe wydarzenie poświęcone karierze młodych w Polsce. W ciągu dwóch lat 8000 studentów i absolwentów znalazło dzięki niemu pracę lub praktyki. O atrakcjach przygotowanych dla uczestników VI edycji opowiada Katarzyna Godlewska, współzałożycielka Grupy Absolvent.pl, organizatora Absolvent Talent Days.
Absolvent Talent Days zdobyło zaufanie dziesiątek tysięcy młodych ludzi, którzy co sezon odwiedzają wydarzenie. Skąd ten sukces?
Stworzyliśmy pierwsze w Polsce prestiżowe wydarzenie tak kompleksowo poruszające tematykę rekrutacji młodych. Oprócz możliwości spotkania setek topowych pracodawców z Polski i zagranicy, Absolvent Talent Days oferuje merytoryczne szkolenia, spotkania ze świetnymi gośćmi i możliwość nawiązania wartościowych kontaktów zawodowych w swobodnej, pozytywnej atmosferze. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że udział w wydarzeniu jest bezpłatny, wystarczy tylko pobrać bilet na www.talentdays.pl. Prawie 80% uczestników poleca Absolvent Talent Days swoim znajomym. To dla nas znak, że rozwijamy się w dobrym kierunku. Szacujemy, że tylko w tym sezonie odwiedzi nas 40 000 tysięcy młodych kandydatów do pracy. To 5 razy więcej niż podczas pierwszych Absolvent Talent Days! Zaczynaliśmy od jednego wydarzenia w Warszawie, jesienią będziemy już w 8 miastach, z nową lokalizacją w Rzeszowie. Myślę, że dzisiaj rzeczywiście możemy mówić o tym, że Absolvent Talent Days odniosły sukces.
Co nowego czeka uczestników w tym sezonie Absolvent Talent Days?
Nowością jesiennego sezonu Absolvent Talent Days są dwie, profesjonalnie zorganizowane strefy: pracodawcy i szkoleń. To właśnie w strefie pracodawcy młodzi mogą wybierać spośród kilku tysięcy ofert pracy i wziąć udział w próbnych rozmowach kwalifikacyjnych. Poza tym, że uczą one, jak opanować stres, mogą zakończyć się zaproszeniem na dalsze etapy rekrutacji w wymarzonej firmie.
Jak przygotować się na Absolvent Talent Days, by wyjść z nich z konkretną propozycją?
Przede wszystkim do wizyty na Absolvent Talent Days należy podejść poważnie, bo jest ona realną szansą na znalezienie zatrudnienia. Konkurencja wśród uczestników jest jednak duża – dziś wielu ludzi w Polsce może pochwalić się dyplomem uczelni wyższej. Dlatego by zostać jednym ze szczęśliwych zatrudnionych, warto wcześniej zapoznać się z agendą wydarzenia, sprawdzić, jakie firmy można spotkać i przygotować swoją aplikację, którą będzie można skonsultować ze specjalistami HR w strefie pracodawcy. Warto pamiętać o profesjonalnym wyglądzie. Elegancka spódnica, czy marynarka także są elementem budowania własnej marki i mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu podczas Absolvent Talent Days.
Czy młodzi, którzy już znaleźli zatrudnienie, znajdą na Absolvent Talent Days coś dla siebie?
Oczywiście. Z myślą o tych, którzy stawiają na rozwój zawodowy stworzyliśmy strefę szkoleniową. Jej rozbudowana agenda zawiera ponad 100 otwartych debat oraz certyfikowanych szkoleń. Mamy świadomość, że coraz większe znaczenie w procesach rekrutacyjnych mają kompetencje miękkie. To dlatego postanowiliśmy skoncentrować się na nich podczas szkoleń VI edycji Absolvent Talent Days. Tym, którym brakuje pomysłu na siebie, pomoże Łukasz Jakóbiak – obecnie najbardziej pożądany prowadzący w Polsce. Łukasz nie tylko poprowadzi debaty na scenie głównej, ale także uświetni wydarzenie swoim słynnym, autorskim szkoleniem motywacyjnym. Dodatkowo, w każdym mieście z prelekcjami wystąpią blogerzy i youtuberzy znani w odwiedzanych przez nas regionach, m.in. Arlena Witt, KatOsu czy Konrad Kruczkowski z Halo Ziemia.
Absolvent Talent Days odbędą się w 8 miastach:
16.11. – Wrocław – Hala Stulecia
25.10. – Warszawa – PGE Narodowy
18.10. – Kraków – ICE Kraków Congress Centre
20.10. – Katowice – Międzynarodowe Centrum Kongresowe
22.11. – Poznań – Międzynarodowe Targi Poznańskie, Pawilon 1
13.10. – Trójmiasto – ERGO ARENA
11.10. – Łódź – EXPO Łódź
27.10. – Rzeszów – Uniwersytet Rzeszowski
Partnerzy Merytoryczni: Nestle, ABSL
Partner Technologiczny: Deloitte
Partnerzy Wspierający: PwC, Peek&Cloppenburg, Euroclear, State Street, ARAW, BZ WBK, EY, Transfer Multisort Elektronik, Landesk, motorola, Ferrero
Patroni Medialni: Grupa Onet, Radio ESKA, Eurostudent., Rzeczpospolita
Bilety do pobrania bezpłatnie na: www.talentdays.pl
Ogranizator Absolvent Talent Days: portal www.absolvent.pl i Fundacja Absolvent.pl