Dariusz Góras
Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym
Wydawnictwo Onepress
Książka stanowi wprowadzenie w świat notestormingu. Metoda ta opiera się na użyciu karteczek samoprzylepnych w procesie poszukiwania pomysłów i podejmowania decyzji podczas warsztatów, sesji rozwojowych i spotkań biznesowych, co czyni je wysoce bardziej efektywnymi niż tradycyjna rozmowa lub dyskusja. Istotą notestormingu jest „zobaczenie” problemu i znalezienie jego rozwiązania na drodze od myślowego rozważania do konkretnej pisemnej formy.
W książce oprócz notestormingu szczegółowo omówiono 50 narzędzi przystosowanych lub stworzonych od nowa. Przedstawione rozwiązania mogą podnieść efektywność spotkań, sesji i warsztatów prowadzonych przez moderatorów, facylitatorów, trenerów, coachów, konsultantów, terapeutów, menadżerów, liderów projektów, nauczycieli, animatorów, a nawet właścicieli firm i członków zarządów. Słowem: przez osoby, których funkcja i rola wiąże się z szeroko pojętym wsparciem innych ludzi. Jeżeli należysz do tego grona – to książka dla Ciebie!
Arkadiusz Bednarski
Mistrz sprzedaży. Wydanie 5
Wydawnictwo Onepress
Kultowy poradnik sprzedaży w zupełnie nowej odsłonie
Książka jest piątą edycją longsellera poświęconego polskiemu rynkowi sprzedaży. Od czasu, gdy Arkadiusz Bednarski przygotowywał pierwsze wydanie, świat bardzo się zmienił. Zmieniły się: rynek, metody sprzedaży, a nawet przepisy prawa. Pojawiły się nowe media społecznościowe, masowo uzbroiliśmy się w superkomputer, który nosimy w torebce lub kieszeni spodni i dla niepoznaki wciąż nazywamy telefonem. Sprzedaż produktów przez internet wzrosła dwudziestokrotnie. Dlatego dziś, sięgając po „Mistrza sprzedaży”, możesz się spodziewać innego poradnika niż ten, który ukazał się w 2009 roku.
Najnowsze wydanie książki, która jest obowiązkową pozycją w biblioteczce każdego polskiego handlowca, uwzględnia wszystkie zmiany, jakie zaszły na rynku, w dostępnych technologiach i w prawie. Autor wziął także pod uwagę to, że dziś sprzedażą zajmują się niemal wszyscy – nie tylko oddelegowani specjalnie do tego celu pracownicy, ale właściwie każdy, kto ma kontakt z klientem: czy to bezpośredni, czy telefoniczny, czy też online. Na lekturze „Mistrza sprzedaży” zyska zatem każda z tych osób, bowiem książka porusza kwestie uniwersalne, bez których znajomości trudno odnieść sukces w handlowaniu.
Agnieszka Kozak, Jacek Wasilewski
Uwięzieni w słowach rodziców. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie
Wydawnictwo Onepress
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi – istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie.
Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo „dzieci i ryby głosu nie mają”. Mogą zamrozić emocje, bo „chłopaki nie płaczą”. Mogą zasłonić potrzeby – „nie rób kłopotu”. Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać „nie wydziwiaj”. Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą.
Adrian Andrzejczyk
Data driven marketing. O logicznym podejściu do podejmowania decyzji
Wydawnictwo Onepress
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy – idąc tropem marketingu 5.0 – zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.
Sam termin data driven marketing jest bardzo obszerny; mieszczą się w nim wszystkie pojęcia wspólne dla marketingu i analityki danych. Autor książki stara się zgłębić najważniejsze z nich i pokazać:
- jak skuteczny może być marketing bazujący na danych,
- na czym bazują techniki analizy danych,
- dlaczego w marketingu online warto sięgać po narzędzia oferowane przez Google,
- które z nich są szczególnie przydatne w marketingowej analizie danych,
- jakimi rozwiązaniami można ewentualnie zastąpić narzędzia Google.
Justyna Żejmo
Spokojny mózg. Neuronaukowe i psychologiczne narzędzia budowania odporności psychicznej
Wydawnictwo Sensus
Wyobraź go sobie. METASPOKÓJ to błogi stan równowagi, spójności, dogłębnej znajomości siebie i co za tym idzie – życia w zgodzie ze sobą. Osiągnięcie go pozwala podejmować decyzje, które są zgodne z wewnętrznym systemem wartości. Doświadcza się w nim pewności, odwagi i motywacji do działania bez żadnych obciążeń czy lęków. Pozostaje się wolnym od oczekiwań innych, od ich – często negatywnych – ocen. Innymi słowy: to stan, w którym potrafisz w trudnych sytuacjach wejść w rolę obserwatora i przyglądać się sobie i swojemu życiu z poziomu META. To pozwala zachować równowagę wewnętrzną.
Czy chcesz dotrzeć do tego miejsca?
Jeśli tak, sięgnij po tę książkę i pracuj z nią, analizując rozdział po rozdziale. Napisała ją dla Ciebie Justyna Żejmo: psycholożka, pasjonatka neuronauki, od lat skupiająca się na poszukiwaniu sprawdzonych neurometod redukowania codziennego stresu. Za pośrednictwem tego poradnika autorka wyposaży Cię w niezbędną wiedzę dotyczącą mechanizmów funkcjonowania mózgu. Następnie poda Ci konkretne pomysły na radzenie sobie z trudnymi emocjami, a także podpowie, jak samodzielnie budować odporność psychiczną.
Justyna Żejmo przyznaje, że dzięki znajomości mózgu nauczyła się z nim przyjaźnić i współpracować tak, że obecnie prowadzi życie lepszej jakości, pełne wewnętrznej równowagi. Jej relacje z ludźmi są zdrowe, a ona czuje w sobie niezwykłą siłę psychiczną. Dzięki lekturze tej książki i Ty możesz się znaleźć w tym miejscu.
Ryszard Ćwiertniak
Sztuczna inteligencja w organizacji. Innowacje biznesowe w praktyce
Wydawnictwo Helion
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów: od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.
Tajemnica sukcesu modelu współpracy człowiek – maszyna kryje się w sformułowaniu „odpowiednio wdrożona sztuczna inteligencja”. Autor książki dzieli się w niej opracowanym przez siebie modelem systemu zarządzania, umożliwiającym ustalenie obszarów sterowania innowacjami procesu biznesowego, a więc rozpoznanie i hierarchizację funkcji oraz określenie sekwencji czynności we wprowadzaniu sztucznej inteligencji do organizacji. Swoją publikację kieruje do osób, które pracują nad projektami procesów biznesowych: do ekspertów doradzających firmom w zakresie zarządzania innowacjami i wprowadzania zmian, a także do studiujących zarządzanie projektami, jakością, innowacjami i projektami. Skorzystają z niej również właściciele firm, którzy chcą wprowadzać nowości w swoich organizacjach i szukają narzędzi do ich skutecznego wdrażania.