Widzieliście reklamę PZU z kurą vel kogutem? Jesienna kreacja pod przewrotnym hasłem "Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU" zanotowała prawie 2 miliony wyświetleń na YouTubie.
Główna bohaterka spotu w celu zdobycia pracy w PZU deklaruje w swoim CV zdolność rozumienia języka zwierząt.
Rzeczywistość w zabawny sposób weryfikuje jednak deklarowaną umiejętność. – Reklama pokazała, że nawet poważna i godna zaufania firma może mieć dystans do siebie – podkreśla Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy w Grupie PZU. Kreacja stworzona przy współpracy z agencją VML pierwotnie miała służyć wyłącznie budowaniu wizerunku Grupy PZU jako pracodawcy w internecie, ale wyniki badania pokazały, że bardzo pozytywnie oddziałuje również na markę PZU.
Ankietowani podkreślali, że wyraźnie wyróżnia się na tle reklam innych ubezpieczycieli i pozostawia pozytywne odczucia na temat firmy, główni bohaterowie reklamy są sympatyczni i zabawni, a sam spot jest nowoczesny i oryginalny. – Rzeczywistość potwierdziła badania i spot zanotował największa liczbę wyświetleń wśród polskich reklam w październiku i listopadzie. Dlatego zdecydowaliśmy się na jego emisję także w telewizji i kinach. – dodaje Hassa.
Reklama miała swój ciąg dalszy w formie konkursu www.pracujwpzu.pl, który w przystępny sposób pokazywał jak wygląda praca w kluczowych obszarach biznesowych PZU. W konkursie udzielono ponad 2500 odpowiedzi.