Końcówka trudnego dla większości firm roku 2012 to zastój w ruchach kadrowych. Według analityków bezrobocie w najbliższych miesiącach utrzymywać będzie się na poziomie ok. 13 proc. Z uwagi na kryzys pracodawcy wstrzymują się od wszelkich zmian i nadprogramowych wydatków, oczekując polepszenia sytuacji na rynku. W związku z tym poszukujący pracy zmuszeni są do wykazania się większą elastycznością i mobilnością, np. do zmiany branży czy wyjazdu w poszukiwaniu pracy za granicę. Ciekawe rozwiązanie dla Polaków zainteresowanych pracą w Niemczech przygotowała firma CupoNation, która prowadzi obecnie rekrutację na różnorodne stanowiska w swoim berlińskim biurze.
16. edycja badania „Plany Pracodawców” przeprowadzonego w listopadzie br. przez Instytut Badawczy Randstad oraz TNS Polska pokazuje, że ponad połowa pracodawców nie zatrudnia obecnie nowych pracowników, czekając na rozwój sytuacji na rynku. Jedynie duże przedsiębiorstwa decydują się na zmiany w kadrach, jednak bilans liczby ich pracowników pozostaje niemal bez zmian – jeśli decydują się zatrudniać nowe osoby, zwalniają inne. Nawet branża IT, uznawana do tej pory za najlepiej rozwijającą się na rynku pracy, przeżywa kryzys. Według danych portalu Pracuj.pl zapotrzebowanie na specjalistów w branży IT spadło o 17% w stosunku do II kwartału tego roku. Analitycy przewidują, że pierwsze półroczne 2013 roku nie przyniesie poprawy sytuacji.
W takich okolicznościach Polacy, w szczególności osoby młode, często poszukują pracy za granicą. Według danych CBOS dotyczących migracji zarobkowej naszych rodaków, na chwilę obecną chęć do podjęcia pracy za granicą wyraża ponad 20 proc. dorosłych Polaków. Krajem, który wybieramy najczęściej są sąsiadujące z nami Niemcy. Szansą na znalezienie dobrze płatnego i ciekawego zajęcia w Niemczech może być trwająca właśnie rekrutacja ogłoszona przez firmę CupoNation. Jest to dynamicznie rozwijający się serwis internetowy, udostępniający kupony rabatowe na zakupy w popularnych sklepach online m. in. Empik, Smyk, Douglas czy Zalando. Jak pokazują wyniki firmy popyt na tego typu rabaty stale rośnie. Moda na zakupy z wykorzystaniem kuponów rabatowych zrodziła się w Stanach Zjednoczonych, a obecnie zdobywa ogromną popularność w Europie Zachodniej oraz w Polsce. CupoNation od kilku miesięcy działa także na naszym rynku, zyskując uznanie wśród polskich internautów oraz promując trend na tzw. smart shopping, czyli „mądre kupowanie”, po okazyjnej cenie.
Coraz większa lista sklepów honorujących nasze kupony, połączona z modą na okazyjne kupowanie przy pomocy kuponów rabatowych oraz rosnącą rozpoznawalnością marki pozwalają nam na zatrudnianie nowych osób, mimo widma kryzysu. Największy nacisk kładziemy obecnie na obsadzenie stanowisk w oddziale w Berlinie, ale planujemy również powiększenie naszego biura w Warszawie. Szukamy zarówno specjalistów, jak i studentów czy absolwentów zainteresowanych zdobyciem doświadczenia w prężnie rozwijającej się firmie. Zależy nam głównie na osobach związanych z branżą internetową i marketingiem – mówi Katarzyna Kazior, Dyrektor Zarządzająca www.CupoNation.pl
w Polsce.
Obecnie w berlińskim biurze CupoNation poszukiwani są m. in. projektanci stron internetowych, inżynierowie oprogramowania, analitycy jakości, jak również stażyści z zakresu marketingu internetowego oraz SEO. Proces rekrutacji oparty jest na selekcji CV, rozmowie kwalifikacyjnej sprawdzającej predyspozycje kandydata na wybrane stanowisko oraz znajomość języka angielskiego.