Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

CV poradnik – jak zdobyć pracę marzeń

Rynek pracownika oraz nieustanny rozwój gospodarki, to doskonały czas dla polskich pracowników. Firmy chcąc się rozwijać muszą nieustannie poszukiwać nowych talentów. Michael Page podpowiada zatem jak stworzyć bezkonkurencyjne CV i zdobyć pracę swoich marzeń.

Zasada nr 1: uniwersalne CV nie istnieje

Jeśli starasz się o pracę w kilku firmach jednocześnie pamiętaj, że jedna wersja CV może obniżyć Twoje szanse na zatrudnienie. Dlaczego? Bo liczy się zrozumienie oraz indywidulane podejście do oczekiwań pracodawcy. Twoja aplikacja powinna być zawsze dopasowana do konkretnej oferty. W tym celu zrób listę swoich umiejętności i doświadczeń, które są powiązane z daną ofertą pracy. Następnie, słowa klucze przenieś do swojego CV. Dzięki temu już na starcie wzbudzisz zainteresowanie potencjalnego pracodawcy.

Zasada nr 2: unikaj błędów i literówek

Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie. Błędy ortograficzne i gramatyczne zniechęcą osoby rekrutujące do dalszej analizy nawet najciekawszego życiorysu. Potwierdza to aż 97% rekruterów!  Najwięcej takich błędów zdarza się przy przeklejaniu treści z innych dokumentów, dlatego pamiętaj, by przed wysłaniem aplikacji sprawdzić ją w celu wyeliminowaniu ewentualnych błędów. O dodatkową pomoc możesz poprosić również znajomego, który świeżym okiem sprawdzi Twoje CV.

Zasada nr 3: utrzymuj profesjonalny ton, unikaj żargonu

Pamiętaj, że Twoje CV nie jest tylko zwykłym kawałkiem papieru, a prezentacją Twojej osobistej marki. Sposób w jaki się wyrażasz, mówi wiele o tym kim jesteś – z takim podejściem zgadza się 97% rekruterów. Co ważne, chociaż korzystanie z branżowej terminologii jest oznaką profesjonalizmu, to nie można jej mylić z branżowym żargonem, który więcej komplikuje niż wyjaśnia.

Zasada nr 4: opisz obowiązki na poprzednich stanowiskach

100% rekruterów zgadza się, że lista podstawowych obowiązków to punkt obowiązkowy każdego CV. Dlaczego? W zależności od firmy, stanowiska o tej samej nazwie mogą oznaczać zupełnie coś innego. Krótka lista wcześniejszych oraz obecnych obowiązków pozwoli rekruterowi zorientować się, w czym się specjalizujesz. Ponadto, nie zapomnij o swoich osiągnięciach – np. jeśli jesteś menedżerem sprzedaży możesz wspomnieć, że udało Ci się osiągnąć wzrost sprzedaży o 20%.

Zasada nr 5: podkreśl pracę dla znanej marki, bądź firmy

Jeśli pracowałeś dla znanej marki, bądź dużej firmy, podkreśl to w swoim CV. Dzięki temu pokażesz, że miałeś okazję poznać biznes od „podszewki” – dużo się nauczyłeś i musiałeś bardzo się starać, by sprostać stawianym Ci oczekiwaniom. Pochwal się tym w swoim CV, a będziesz mieć przewagę nad innymi kandydatami.

Zasada nr 6: załącz fotografię

Profesjonalne zdjęcie w CV to wisienka na torcie Twojego wizerunku. Pomimo, że tradycyjnie uważa się, że niezamieszczenie fotografii w aplikacji chroni kandydata przed stereotypowymi osądami i dyskryminacją, to w erze social media – gdy osobiste informacje są powszechnie dostępne – lepiej wziąć sprawę w swoje ręce i załączyć profesjonalne zdjęcie. Uważa tak 79% ankietowanych rekruterów.

Zasada nr 7: zadbaj o swoje media społecznościowe

Po wysłaniu aplikacji upewnij się, że Twoje publiczne profile w social media są aktualne. Według badań aż 88% polskich rekruterów będzie Cię tam szukać zaraz po tym, jak wezmą do ręki Twoje CV. Co więcej, zadbaj, by publiczne treści, które są publikowane na Twoim profilu były zawsze w dobrym tonie. Krótko mówiąc, w sieci publikuj tylko to, co bez wstydu mógłbyś powiesić na drzwiach swojego domu. Upewnij się także, że wpisy oraz zdjęcia, które mają bardziej osobisty charakter, oznaczyłeś jako prywatne. Takie podejście pozwoli ci zapunktować w oczach rekruterów, ponieważ pokazuje, że wiesz, czym można pochwalić się światu, a co lepiej zachować dla rodziny i bliskich znajomych.

****

Michael Page jest światowym liderem w dziedzinie doradztwa personalnego. Firma założona w 1976 roku w Londynie posiada dziś biura w 35 krajach na 6 kontynentach. Firma jest częścią PageGroup, w skład której wchodzą w Polsce: Michael Page rekrutujący specjalistów oraz managerów średniego i wyższego szczebla oraz Page Executive, poszukujący kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Michael Page Poland specjalizuje się w rekrutacji profesjonalistów w takich obszarach jak: Finance & Accounting, Banking & Financial Services, Sales & Marketing, Property & Construction, Manufacturing & Engineering, Information Technology oraz Human Resources. W 2017 r. firma została uznana za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce i w Europie, zdobywając prestiżowe wyróżnienie Top Employer. Więcej informacji: www.michaelpage.pl.