Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Cyfrowa ścieżka kariery w… ubezpieczeniach – Euler Hermes!

Rozmowa z Paulem Flanaganem, prezesem Euler Hermes S.A. w Polsce, światowego lidera na rynku ubezpieczeń należności handlowych i gwarancji ubezpieczeniowych.

Na początek trochę kontrowersji – co może być nowoczesnego w tak tradycyjnym biznesie jak ubezpieczenia? Co ma przyciągnąć do niego nowe pokolenie?

Chociaż ubezpieczanie transakcji handlowych samo w sobie jest tradycyjne – istnieje od dłuższego czasu – to jest to bardzo dynamiczna i nowoczesna usługa finansowa. Jako element krajowych i eksportowych transakcji handlowych musi nadążać za rozwojem handlu. Wymiana handlowa staje się zaś coraz bardziej złożona, globalna, cyfrowa – i my też musimy być tacy. Uznaliśmy kilka lat temu w Euler Hermes, że przyszłość jest cyfrowa i dlatego zmieniamy naszą organizację w tym kierunku. Stworzyliśmy m.in. własny, wewnętrzny startup – inkubator nowych pomysłów, gotowych usług i rozwiązań, zwany po prostu „Digital Agency”. Co ciekawe – stworzył go, nadał wizji i dynamiki Polak! Skupia się on nie tylko na wewnętrznych innowacjach, ale też rusza z nowymi produktami i usługami wraz z innymi fintechami i startupami w dziedzinie finansów. To nie wszystko – niezależnie od nowych rozwiązań skierowanych na rynek, uruchomiliśmy też bardzo duże, wewnętrzne inwestycje w rozwój sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia się. Dzięki naszym „data labom” jesteśmy jednym z liderów w tej dziedzinie w sektorze ubezpieczenia transakcji – nasi klienci korzystają z prawdziwej Big Data i to na światową skalę.

Wspomniane inicjatywy wynikają z potrzeby nadążania za rynkiem, ale czy są także odbiciem aspiracji Waszych pracowników, także tych młodych – pokolenia ery cyfrowej? Czy są oni w ogóle istotni w erze robotyzacji, digitalizacji, i czy nie boją się, że zostaną trybikami tej machiny?

W procesie przechodzenia na technologię cyfrową wiele zadań jest zautomatyzowanych, a więc zanika potrzeba, aby ludzie stali się trybikami w maszynie. Firmy, które odniosły sukces, to te, które używają technologii, aby uwolnić swoje zespoły od prozaicznych zadań i dać im czas na skupienie się na bardziej interesujących częściach pracy, takich jak interakcja z klientami i partnerami. Młodzi ludzie nie muszą się więc bać – potrzebujemy mniejszej liczby „trybików” niż kiedykolwiek wcześniej, i zamiast tego polegamy na elastycznych, silnych zespołach i indywidualnościach.

Zespoły – czyli nie tylko programiści są wam niezbędni, to ulga… Ale jak w ogóle podchodzicie do różnorodnych kompetencji, na co stawiacie?

Oczywiście potrzebujemy ekspertów, którzy będą działać przy tworzeniu cyfrowych platform i produktów, ale technologia to nie wszystko i, aby odnieść sukces, firmy muszą mieć ludzi, struktury i kulturę organizacyjną, które promują innowacje i elastyczność. Wiele najlepszych pomysłów pochodzi nie z sali posiedzeń zarządu, ale od ludzi na pierwszej linii frontu, którzy na co dzień mają do czynienia z klientami. Aby ich wesprzeć, wdrożyliśmy strategię „Confidence To Be Bold”, promującą śmiałość i otwartość pracowników, cechy niezbędne w firmie ery cyfrowej. Śmiałość wiąże się z pewnością siebie. Dokonaliśmy przeglądu kompetencji, zidentyfikowaliśmy nowe umiejętności, potrzebne w przyszłości. Opracowaliśmy dla każdego stanowiska – a raczej osoby na nim – szczegółową listę wymaganych umiejętności i plan ich nabycia. Obecnie wdrażamy platformy pozwalające na pracę w dowolnym miejscu i przy użyciu dowolnego urządzenia. Chcemy elastycznego środowiska pracy, w którym ludzie będą mogli wybierać, gdzie i jak chcą pracować nad poszczególnymi zadaniami. Wspiera to samodzielność, poczucie odpowiedzialności – opiera się na zaufaniu. Sprzyja też życiu prywatnemu pracowników, równowadze w godzeniu obowiązków domowych i zawodowych. Do biura można zaś udać się na masaż!

Czy poza samymi celami zawodowymi można w takim towarzystwie ubezpieczeniowym, „instytucji finansowej”, żyć w zgodzie ze swoimi przekonaniami, realizować u Was także swoje pasje, mieć poczucie robienia czegoś wartościowego dla otoczenia?

Wszyscy mamy potrzebę wpływania na nasze środowisko lub cały świat, czynienia go lepszym i pomagania innym. W Euler Hermes nieustannie staramy się m.in. zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne oraz odgrywać pozytywną rolę w naszych małych społecznościach. Nasi ludzie sami się organizują i decydują komu, gdzie i jak pomóc, także w godzinach pracy, co uwzględniamy i wspieramy. Grupa trenująca wspólnie bieganie połączyła np. przyjemne z pożytecznym i wzięła udział w biegu charytatywnym „Krewniacy”. Ciągle są nowe pomysły, jest ich bardzo dużo i nie trzeba ludzi zachęcać do działalności charytatywnych. Co mnie cieszy – nie rezerwuję sobie całej aktywności pracowników na potrzeby firmy. Wiem, że takie działania ich uskrzydlają i naszą powinnością jest dawanie pracownikom przestrzeni do takich aktywności.


DOŁĄCZ DO NAS!

Razem możemy stworzyć wspaniały zespół. Jeśli chcesz zajmować się ciekawymi projektami, to praca w naszej firmie jest dla Ciebie.

CV prześlij na adres:

kariera@eulerhermes.com

Dowiedz się więcej na:

www.eulerhermes.com/pl