Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Dynamiczna kariera w ubezpieczeniach

Branża ubezpieczeniowa oferuje różnorodne stanowiska pracy dla absolwentów niemal wszystkich kierunków studiów. Zatrudnienie znajdą tu finansiści, prawnicy, HR-owcy, PR-owcy czy osoby po zarządzaniu. Jeśli oczekujesz jasno zaplanowanej ścieżki kariery z dokładnie określonymi perspektywami awansu, branża ubezpieczeniowa na pewno spełni Twoje oczekiwania.

 

Branża ubezpieczeniowa to jeden z sektorów niezwykle otwartych na studentów. Firmy przez cały rok zapraszają studentów do odbywania praktyk i staży, organizują programy rozwojowe i ambasadorskie, by zachęcić młodych ludzi do zdobywania doświadczenia zawodowego.
Wczesne związanie przyszłości zawodowej z sektorem ubezpieczeń zaowocuje szybszą realizacją ścieżki kariery. W firmach ubezpieczeniowych obsadzanie stanowisk często rozpoczyna się od rekrutacji wewnętrznej, ponieważ w tej branży liczy się przede wszystkim doświadczenie. Im lepsza znajomość produktów i specyfiki działania firmy, tym szybszy awans. Również dla pracodawcy łatwiejsze i bardziej opłacalne jest awansowanie osoby już zatrudnionej, przeszkolonej i sprawdzonej, niż inwestowanie w osobę z zewnątrz.

Zacznij przygodę z ubezpieczeniami

Kariera w branży ubezpieczeniowej jest dynamiczna i można ją realizować w wielu działach. Przebiega ona w różny sposób, jednak w każdym z nich jest o co powalczyć – można próbować zostać kierownikiem, dyrektorem czy menedżerem działu. Przygodę z branżą ubezpieczeniową warto rozpocząć od praktyk, staży lub programów ambasadorskich. Można też spróbować sił w contact center lub zaczynając od stanowiska agenta. Najlepsi agenci szybko awansują, stając się doradcami samodzielnymi, a z czasem dyrektorami placówek. Prowadzą biznes, posiadają własne biuro i zatrudniają pracowników. A jeśli wolą inną ścieżkę kariery, mogą wziąć udział w szkoleniach przygotowujących do pracy menedżerskiej. Podobnie dynamiczna kariera czeka w contact center. Można tu awansować na dwa sposoby – pionowo lub poziomo. Najlepsi pracownicy contact center przechodzą do działów zajmujących się obsługą klienta VIP czy kontraktów, a stąd już prosta droga do stanowisk menedżerskich. Pionowo awansuje się na stanowisko team lidera, supervisora i team managera, a w końcu menedżera.

Pracownik na pierwszym planie

Rozwojowi kariery w branży ubezpieczeniowej sprzyja przykładanie przez pracodawców dużej uwagi do szkoleń umiejętności i kompetencji pracowników. Niektórzy pracodawcy z branży ubezpieczeniowej oferują też pracownikom dofinansowanie do studiów podyplomowych, kursów językowych czy nawet kwalifikacji zawodowych, jak CGA czy CIMA. Te działania mają wspierać ich w realizacji wytyczonej ścieżki kariery.

Pracownik idealny

Największe szanse na pracę w ubezpieczeniach mają osoby z wyższym wykształceniem. W tej branży liczy się także znajomość języka angielskiego. Pracodawcy przykładają też ogromną wagę do kompetencji miękkich. U pracowników ceni się zaangażowanie, umiejętność rozumienia potrzeb klienta i wychodzenia im naprzeciw. Ważna jest też zdolność do brania odpowiedzialności za prowadzone procesy oraz samodzielność. Od kandydatów oczekuje się motywacji do osiągania coraz lepszych wyników i stawiania sobie wysokich wymagań. Niezbędna jest też umiejętność współpracy, w tym dzielenia się dobrymi praktykami, wiedzą i doświadczeniem. Ceni się elastyczność i otwartość, które pozwalają m.in. podejmować nowe wyzwania i efektywnie działać w różnorodnych sytuacjach.

Wiktoria Osenkowska