Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich (OFMA) to platforma know-how dla polskich studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych oraz dziennikarzy mediów studenckich. Celem tej inicjatywy jest podnoszenie wiedzy z zakresu ekonomii i społeczeństwa obywatelskiego wśród młodych ludzi wiążących swoją przyszłość zawodową z mediami.
OFMA w trasie
Nowy rok akademicki zawsze stawia nowe wyzwania, ale też daje nowe możliwości. Szczególnie ważne jest, aby stwarzać studentom pole do rozwoju osobistego oraz nawiązywania relacji partnerskich.
- „OFMA on tour” to cykl spotkań stacjonarnych na wydziałach dziennikarstwa polskich uczelni. Inauguracja odbędzie się wraz z początkiem roku akademickiego 2023/2024. W ramach „OFMA on tour” Warszawski Instytut Bankowości – jako inicjator przedsięwzięcia – planuje zaproszenie gości specjalnych, organizację debat tematycznych z udziałem ekspertów oraz prezentacje badań własnych, partnerskich lub uczelnianych.
Główne cele „OFMA on tour”:
- zainteresowanie studentów dziennikarstwa tematyką gospodarki, mediów, nowych technologii,
- połączenie środowiska mediów akademickich z dziennikarzami ogólnopolskich redakcji, wymiana doświadczeń i swobodna dyskusja nt. pracy w mediach.
Krajowa Konferencja OFMA
Coroczna konferencja to jedno z największych wydarzeń w Polsce dedykowanych w całości mediom akademickim. Bierze w niej udział ok. 100 dziennikarzy studenckich z całego kraju. Krajowa
Konferencja OFMA to dedykowane szkolenia, warsztaty i panele dyskusyjne z udziałem ludzi mediów i najważniejszych dziennikarzy w Polsce.
Tegoroczna IX KK OFMA odbędzie się już w grudniu. Podczas tego wydarzenia będzie miało miejsce wiele nowych inicjatyw, m.in. konkurs na koncepcję projektu informacyjno-edukacyjnego o tematyce ekonomicznej adresowany wyłącznie do uczestników i uczestniczek konferencji.
Podcast „3 grosze o ekonomii”
3 grosze o ekonomii” to cotygodniowa audycja przygotowywana przez Akademickie Radio Kampus, która przybliża najważniejsze zagadnienia związane ze środowiskiem studenckim i szeroko pojętą ekonomią – zarówno te najbardziej aktualne, jak i te budujące świadomą postawę na rynku pracy, w zakresie finansów, edukacji obywatelskiej czy cyberbezpieczeństwa.