Już 12 czerwca polscy finaliści Global Business Challenge zmierzą się w Warszawie. W finale polskiej edycji międzynarodowego konkursu, corocznie organizowanego przez Instytut CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) zmierzą się cztery drużyny z krajowych uczelni. Zwycięski team wystąpi w finale konkursu w Johannesburgu.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławie to szkoły wyższe, których reprezentanci awansowali do polskiego finału. –W tegorocznej edycji konkursu poprzeczka była zawieszona najwyżej w jego historii. Uczestnicy, którzy zwycięsko przebrnęli przez pierwszy etap rywalizacji są na najlepszej drodze do osiągnięcia zawodowego sukcesu. – mówi Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.
Finalistów czeka teraz kolejne niełatwe zadanie. W czerwcowym finale drużyny będą musiały przedstawić swoje rozwiązanie konkursowego problemu przed jury złożonym z przedstawicieli czołowych firm w kraju. Zwycięzcy polskiej edycji konkursu awansują do globalnego finału konkursu, który odbędzie się w Johannesburgu. Międzynarodowe zmagania potrwają dwa dni; w tym czasie każda z 24 drużyn reprezentujących różne kraje weźmie udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Najlepsza z drużyn otrzyma atrakcyjne nagrody oraz certyfikaty CIMA. – Z doświadczenia ostatnich lat mogę śmiało powiedzieć, że polskie finały stoją na najwyższym poziomie, dlatego niezależnie od wyniku zwycięska drużyna będzie godnie reprezentować nasz kraj w RPA – mówi szef polskiego oddziału CIMA.
Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który ma wyłonić najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań przedstawionych w nim problemów. GBC organizowany jest we współpracy z firmą Barclays, który co roku przyciąga studentów z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, Hong Kongu, Afryki Południowej i Rosji. Partnerami polskiej edycji konkursu są Unilever, Infosys oraz Deloitte. W 2012 roku po raz pierwszy w konkursie wzięli udział studenci z Polski. Drużyna „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – finaliści polskiej edycji konkursu Global Business Challenge – w globalnym finale konkursu byli bardzo blisko wygranej, ostatecznie zajęli miejsce tuż za podium.
Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.