Studenci, którzy mają zamiar w przyszłości studiować podyplomowo, muszą przygotować się na spore wydatki – wynika z raportu ,,Finanse w edukacji – studia podyplomowe”.
Studenci wybierając studia podyplomowe, kierują się przede wszystkim ofertą dydaktyczną i ceną. Najdroższe kierunki, za które trzeba zapłacić co najmniej 4000 zł, to: marketing, informatyka i telekomunikacja, reklama, psychologia, zarządzanie zasobami ludzkimi, komunikacja i public relations. Ceny w dużych ośrodkach akademickich bardzo różnią się od cen na mniej prestiżowych uczelniach. Podczas gdy za podyplomowe studium PR na Uniwersytecie Warszawskim trzeba zapłacić 7900 zł, to Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki oferuje studia na tym samym kierunku za 3000 zł. Duże różnice cenowe dotyczą także studiów podyplomowych Master of Business Administration: średnia cena to 22 711 zł, a za najdroższe studia MBA trzeba zapłacić 19 550 dolarów. Raport został przygotowany przez konsultantów Edu.pracuj.pl w czerwcu zeszłego roku.
Źródło: www.pracuj.pl