Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Inauguracja Światowego Konkursu Plakatu

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA wraz z agencją reklamową Dentsu Inc. ogłosili rozpoczęcie drugiej edycji Światowego Konkursu Plakatu dla studentów – Dentsu Global Student Poster Competition.

Celem konkursu jest wsparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Tematem przewodnim tegorocznego konkursu jest różnorodność biologiczna. Bioróżnorodność obejmuje zróżnicowanie genów, gatunków i ekosystemów, które tworzą życie na ziemi. Dotyczy zwierząt i roślin, które wymierają w alarmującym tempie. Rok 2010 uznany został przez ONZ Międzynarodowym Rokiem Różnorodności Biologicznej, a celem przedsięwzięcia jest podniesienie świadomości tego zagadnienia i jego znaczenia dla planety. Więcej informacji dotyczących zmian klimatycznych oraz Międzynarodowego Roku Bioróżnorodności można znaleźć na stronie http://www.cbd.int
 
            Konkursowym zadaniem dla studentów jest zaprojektowanie plakatu podnoszącego świadomość społeczeństwa na temat bioróżnorodności. Głównym założeniem jest stworzenie loga, które używane będzie w promowaniu tej akcji na całym świecie. Obowiązującym językiem konkursu jest angielski.
 
Zaangażowanie młodych ludzi w proces uświadamiania społeczeństwom problemu bioróżnorodności ma kluczowe znaczenie dla sukcesu tych działań. Potrzebujemy ich energii, kreatywności i pasji. Mamy nadzieję, że studenci z Polski również czynnie włączą się do akcji i zaprezentuję wiele atrakcyjnych kreacji”- powiedział Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Paweł Kowalewski.

Organizacja konkursu możliwa jest dzięki współpracy z japońską agencją reklamową Dentsu Inc.
Założenia konkursu
 
  • Prace mogą nadsyłać studenci uczelni artystycznych oraz kierunku reklama i komunikacja marketingowa.
  • Formularze i warunki uczestnictwa są dostępne na stronie internetowejwww.iaaglobal.org.
  • Konkurs ma zasięg ogólnoświatowy.
  • Termin nadsyłania prac mija 1 marca 2010r.
  • Lista zwycięzców z poszczególnych kontynentów (Azja i Pacyfik, Europa, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Afryka i USA/Kanada) zostanie przekazana do światowego jury, które wyłoni głównego zwycięzcę w maju 2010 r.
  • Trzy najlepsze prace wystawione zostaną na międzynarodowych wystawach m. in. Światowym Kongresie IAA w Moskwie w maju 2010 oraz na Festiwalu Reklamy Cannes Lions.
  • W skład regionalnego i światowego jury wchodzą dyrektorzy kreatywni i eksperci ze świata reklamy, którym przewodzi Tham Khai Meng, Worldwide Creative Director i Prezes, WW Creative Rady, Ogilvy i Mather Worldwide.
  • Nagrodzone prace zostaną przedstawione na plakatach, pocztówkach, książkach, kalendarzach i innych materiałach informacyjnych podczas światowych wystaw.
  • Konkurs plakatu razem z IAA Inter Ad jest filarem programu IAA Profesjonalny Rozwój i został stworzony dla studentów w celu sprawdzenia ich umiejętności w rzeczywistych, branżowych wyzwaniach.