Branża IT jest popularna wśród studentów. Częściej jednak wiążą z nią swoją zawodową przyszłość studenci niż studentki. Dlatego Motorola po raz 7. poprowadziła program edukacyjny „Diversity”, promującej zawód programisty wśród reprezentantów obu płci.
W Motoroli kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są czymś wyjątkowym. Ciągle jednak wyjątkiem są dziewczyny na studiach informatycznych. – „Diversity” jest realizacją strategii różnorodności w Motoroli. W Polsce podejmujemy działania, które zmieniają stereotypowe postrzeganie studiów informatycznych i kariery w branży IT, np. postrzeganie zawodu inżyniera oprogramowania jako męskiej profesji. Zespoły, w których pracują kobiety i mężczyźni są bardziej twórcze – podkreśla Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie. 15 czerwca w auli Wyższej Szkoły Europejskiej Motorola wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu „Diversity” (www.diversity.pl), w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W tym roku młodzi twórcy, których było aż 1667 (w tym ponad połowa to dziewczęta), interpretowali hasło „What’s next”. Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony internetowe w dwóch wersjach językowych – po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu. Jury konkursu, złożone z przedstawicieli krakowskich wyższych uczelni, kuratorium, partnerów i patronów medialnych oraz pracowników Motoroli, oceniało wartość merytoryczną i literacką projektów, grafikę oraz poprawność wykonania i wybrało spośród 155 zakwalifikowanych projektów najlepsze strony internetowe w takich kategoriach, jak: za najciekawsze potraktowanie tematu – „Co dalej z językiem polskim?” http://lo8.poznan.pl/diversity, za najciekawszą szatę graficzną – „The World of NEXT” (http://theworldofnext.glt.pl) oraz za najbardziej przyjazny interfejs użytkownika „What’s next – wizje przyszłości” (http://www.whatsnext.4.pl).
Źrodło: www.motorola.com/pl/biuroprasowe