Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Infosys BPO – lider rynku outsourcingu

Wywiad z Weroniką Rytczak, Recruitment Lead, Infosys BPO Poland

Czym zajmuje się Infosys BPO Poland?

Infosys jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek outsourcingowych na świecie. Nasza firma ma swoje korzenie w Indiach, z kolei w Polsce działa od 2007 roku. Obszarami specjalizacji Infosys BPO Poland są: usługi finansowo-księgowe i zakupowe, zarządzanie bazami danych, obsługa procesów logistycznych, SAP. Obsługujemy także zaawansowane procesy biznesowe, związane na przykład z zarządzaniem ryzykiem, obsługą podatkową, a także doradztwem i konsultingiem. Warto dodać, że Infosys BPO Poland jest jednym z największych centrów z sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce.

 

Czy może Pani wskazać, które usługi rozwijają się szczególnie dynamicznie?

Wysoka dynamika rozwoju dotyczy całego portfolio procesów biznesowych, które obsługuje nasza firma. Należy podkreślić, że to właśnie centrum w Łodzi jest odpowiedzialne za nadzór nad większością procesów obsługiwanych w Europie. Przykładem może być Infosys SAP Hub w Łodzi, które aktualnie obsługuje wszystkie procesy SAP-owe realizowane w trybie nearshore na naszym kontynencie.

 

Czy w związku z rozwojem Infosys BPO Poland planuje wzrost zatrudnienia?

Oczywiście, nasza firma cały czas prowadzi intensywne procesy rekrutacyjne. Obecnie w Infosys pracuje już blisko 1700 osób, a do końca kwartału 2014 r. zatrudnienie przekroczy poziom 2000 pracowników. Poszukujemy zarówno specjalistów z ugruntowanym doświadczeniem zawodowym, jak i świeżo upieczonych absolwentów oraz studentów ostatnich lat studiów. Wszystkie osoby starające się o pracę w Infosys powinny znać więcej, niż jeden język obcy, przy czym znajomość angielskiego jest warunkiem koniecznym. Kandydaci muszą też posiadać świetnie wykształcone kompetencje miękkie, przede wszystkim umiejętność pracy w zespole i zdolności autoprezentacyjne.

 

Jak pomagacie swoim pracownikom w doskonaleniu umiejętności zawodowych?

O sukcesie firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych, w tym Infosys BPO Poland, decyduje przede wszystkim kapitał ludzki, dlatego aktywnie wspieramy nasz zespół w podnoszeniu kompetencji zawodowych. W tym celu sięgamy po nowoczesne narzędzia zarządzania talentami oraz stosujemy różnorodne techniki i strategie, podnoszące motywację pracowników. Nasi specjaliści uczestniczą na przykład w specjalnych projektach, dzięki którym mają szansę na doskonalenie swoich umiejętności pod okiem mentora – menadżera projektu. Równocześnie pracują jednak w swoich macierzystych departamentach. Z powodzeniem stosujemy również rotację wewnętrzną. Dzięki temu pracownicy mogą poszerzać swoją wiedzę i podnosić kwalifikacje w tych obszarach, które są dla nich szczególne interesujące.

 


Wszyscy pracownicy Infosys, niezależnie od zajmowanego stanowiska, mają także do dyspozycji bogatą ofertę szkoleń i kursów językowych. Warto podkreślić, że nasza firma zatrudnia wielu zagranicznych specjalistów. Dlatego nawet wykonywanie codziennych obowiązków zawodowych to jednocześnie możliwość doskonalenia kompetencji związanych z pracą w grupach wielokulturowych. Co więcej, wielu specjalistów Infosys uczestniczy też w regularnych podróżach służbowych poza granice Polski, np. do Indii, Czech czy Holandii.

 

Skoro zatrudniacie również studentów oraz absolwentów, czy angażujecie się także we współpracę z ośrodkami akademickimi?

Uczestnictwo w programach typu Business2Universtities jest jednym z najistotniejszych elementów strategii Infosys BPO Poland. Nasi managerowie zasiadają na przykład w Radach Biznesu Uniwersytetu Łódzkiego. Oprócz tego aktywnie wspieramy finansowanie inicjatyw akademickich oraz rozmaitych kół naukowych, organizujemy warsztaty i wykłady, a także programy stażowe. Celem takiej współpracy jest dostosowanie kompetencji młodych ludzi do potrzeb biznesu oraz udzielenie praktycznego wsparcia w świadomym wytyczeniu ich ścieżki zawodowej. Dzięki temu, już po skończeniu studiów, łatwiej odnajdują się na rynku i mają większe szanse na znalezienie ciekawej pracy.