Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Innovation as Usual Spotkanie z autorem, 23 maja, godzina 9.30, Aula Główna SGH

Czy burza mózgów to dobry pomysł na szukanie innowacyjnych rozwiązań? Jak sprawić żeby innowacyjność stała się elementem codziennych działań? Spotkanie z Thomasem Wedell-Wedellsborgiem, autorem wydanej właśnie w Polsce, pod patronatem Deloitte, książki „Innovation as Usual” pozwoli Ci znaleźć odpowiedzi na te i podobne pytnia.

Thomas Wedell-Wedellsborg jest współautorem wydanej przez Harvard Business Review Press książki o sztuce rozwijania innowacyjności w zwykłych firmach, zatytułowanej: „Innovation as Usual: How to Help Your People Bring Great Ideas to Life.”
Jako partner firmy doradczej The Innovation Architects, współpracował z wieloma osobami zajmującymi stanowiska kierownicze między innymi w Chinach, Indiach, Rosji, Singapurze, Brytanii, Francji w Stanach Zjednoczonych oraz w rodzimej Danii.

Regularnie wygłasza wykłady i przemówienia podczas konferencji i imprez organizowanych w świecie biznesu, takich jak Time Warner’s Senior Leadership Series, HP’s European Executive Partner Summit, Johnson & Johnson’s HCS Fall Leadership Meeting, czy Egmont Group’s Management Conference.

Thomas Wedell-Wedellsborg posiada tytuł magistra w dziedzinie nauk medialnych nadany przez Uniwersytet w Kopenhadze oraz dyplom MBA, IESE Business School. Jego badania publikowano w Harvard Business Review, The Sunday Times, The Telegraph, Bloomberg Businessweek oraz the Financial Times. Założył dwie platformy dzielenia się wiedzą: duńską platformę działającą na zasadach non-profit o nazwie Akademisk Opgavebank oraz 13 MBAs – prywatną sieć profesjonalną dla potrzeb uniwersytetów w Harvardzie, Stanford i Columbii, a także dziesięć innych powszechnie znanych szkół biznesu. Obecnie występuje jako doradca dla potrzeb dwóch inkubatorów, tzn. BBC WorldWide Labs w Londynie oraz inkubatora innowacyjnej firmy Prehype.

Innovation as usual
Większość organizacji traktuje innowacyjność jakby to była działalność poboczna. Co jakiś czas pracowników wysyła się do „strefy burzy mózgów”, gdzie wygłaszane są modne wykłady, a potem przeprowadzone twórcze warsztaty pod kierownictwem podekscytowanych facylitatorów. Jednak gdy szkolenia się kończą, nic się nie zmienia – wraca rutyna i dotychczasowe praktyki. Paddy Miller oraz Thomas Wedell-Wedellsborg, specjaliści od innowacyjności, proponują lepsze podejście do tego zagadnienia. Zalecają, aby liderzy na wszystkich szczeblach organizacji zostali „architektami innowacyjności” tworząc ekosystem, w ramach którego jednostki stosują kluczowe wzory innowacyjnego postepowania w swojej codziennej pracy.

Ujmując rzecz krótko, książka opowiada o tym, jak sprawić, że innowacyjność stanie się częścią codziennych działań biznesowych, zaś szeregowi pracownicy będą podejmować innowacyjne działania w sposób systematyczny i stały.

Zamiast organizować sesje burzy mózgów, wyjazdy szkoleniowe czy inne spotkania typu idea jams (z rzadka kończące się sukcesem), liderzy powinni ukierunkować swoich podwładnych na działania, które – według tezy autorów książki – odpowiadają pięciu fundamentalnym i jednej dodatkowej zasadzie innowacyjnego postępowania, czyli zasadom: koncentracji, komunikacji, doskonalenia, selekcji, zakulisowego przygotowywania gruntu oraz (+ 1), wytrwałości:

  • Koncentrowanie uwagi jest ważniejsze niż swoboda
  • Komunikacja – wiedza pochodzi z zewnątrz, umożliwiaj kontakty
  • Pierwsze pomysły są niedoskonałe – modyfikuj
  • Selekcja – większość pomysłów to złe pomysły
  • Przygotowanie dobrego gruntu – użyj dyplomacji jak poruszać się w świecie polityki korporacyjnej
  • Wytrwaj w staraniach – kreatywność to wybór
Korzystając z przykładów zaczerpniętych z wielu firm, takich jak Pfizer, Index Ventures, Lonza, Go Travel, Prehype, DSM, i innych, książka „Innovation as Usual” wskazuje drogę do wbudowania kreatywności w kod DNA Państwa miejsca pracy.
 
Co mówili uczestnicy warsztatów z Thomasem Wedell-Wedellsborgiem?

„… the most inspiring speaker”

„Very relevant and practical”

„Lessons learned:

  • focus beats freedom
  • innovation does not need to be big. To be meaningful, innovation needs a definition and direction
  • be open to do things different to create benefits and create an environment for our people to do so”

„Key takeaways:    
  • don’t be afraid of new ideas
  • simple things can make a difference
  • spend more time on the problem before attempting to solve it”
Zapraszamy!

23 maja godzina 9.30, Aula Główna SGH