Sama chęć odniesienia sukcesu w pracy czasem nie wystarczy. Trzeba mieć do tego narzędzia oraz… dobre pomysły! W ich znalezieniu pomogą nam autorzy książek z serii „52 wspaniałe pomysły, jak sprytnie dotrzeć na szczyt”.
Jeśli przytłacza nas perspektywa nauki i ilość materiału, który mamy do opanowania do nadchodzącej sesji, już teraz możemy sięgnąć po „Skuteczne zdawanie egzaminów” Andrew Holmesa: w książce znajdziemy m.in. znakomite sposoby na pozyskiwanie wartościowych informacji, a omijanie „waty słownej”, czy świetną technikę uczenia się tzw. piramidę Minto. Zarówno na studiach, jak i w pracy przyda nam się – coraz cenniejsza i powszechniej wymagana – umiejętność przemawiania, którą szczegółowo omawia w swojej książce Barry Gibbons („Przemawianie”). W książce „Błyskotliwa kariera” Ken Langdon pokaże nam, jak zadbać o rozwój w dziedzinie życia zawodowego, nie wstrzymując rozwoju osobistego. Natomiast „Zwycięskie CV” Johna Middletona oraz „Rozmowa kawalifikacyjna” Kena Langdona i Nikki Cartwright pomogą nam zrozumieć, czym kieruje się pracodawca, poszukując pracownika, oraz tak przygotować swoje dokumenty aplikacyjne i samych siebie, aby w rezultacie zdobyć wymarzoną pracę. Jasny sposób przedstawiania pomysłów, ciekawe wskazówki i podpowiedzi dotyczące jego realizacji, dające do myślenia cytaty oraz punkty służące weryfikacji wprowadzanych w życie koncepcji – dzięki tym wszystkim elementom nie tylko szybko przeczytamy książki, lecz także będziemy mogli w niedługim czasie przystąpić do twórczego działania.