Odpowiedzialność, kreatywność, elegancja. Z pewnością moda jest tą dziedziną sztuki gdzie te trzy wyznaczniki mogą a nawet powinny iść w parze. Ich wzajemne uzupełnienie gwarantuje produkt najwyższej jakości o którym warto dyskutować. Fundacja Optimum Pareto stwarza szanse do takiej dyskusji już 27 marca 2015 roku.
W czwartym tygodniu marca społeczna odpowiedzialność biznesu na dłużej zagości na językach krakowskiej społeczności. Wszystko za sprawą CSR Festival Cracow i towarzyszącej mu Gali finałowej jawne komplety #4 Po drugiej stronie szafy. Podczas gali zostaną zadane pytania dotyczące upcyklingu, odpowiedzialnej mody, wszechobecnego konsumpcjonizmu. Czy jesteśmy w stanie zatrzymać samonapędzającą się machinę zakupów? Czy umiemy wybierać odpowiedzialnie?
Spotkanie będzie składało się z dwóch głównych części. Pierwsza z nich to krótkie prezentacje trzech zaproszonych przedsiębiorstw, których zasady funkcjonowania i przedmiot działalności odbiega stanowczo od rozpowszechnianych schematów, zarówno w branży mody jak i design. Swój sposób na modę zaprezentują: Deko Eko, Voreczky i Namaqua. Druga część to czas na pytania i dyskusję zarówno zaproszonych gości jak i audytorium. Ostatni etap to networking, czas na wymianę kontaktów jak i prywatne rozmowy poza forum.
Organizatorem spotkania jest Fundacja Optimum Pareto, której celem jest budowanie Cywilizacji Dialogu. Fundacja specjalizuje się m.in. w mediacjach, CSR, wspieraniu personalizacji trzeciego sektora oraz prowadzeniu szkoleń i wspieraniu efektywnej formy edukacji.
Gala finałowa będzie miała miejsce w Dobra Kasza Nasza, Rynek Główny 28 o godz. 18. Projekt został dofinansowany ze środków programu grantowego Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
W związku z CSR Festival Cracow Fundacja Optimum Pareto przygotowała raport świadomości CSR Czasem Student Rozumie czyli CSR oczami studenta. Badanie zostało przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego. Celem badania było sprawdzenie czy studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie posiadają wiedzę na temat CSR oraz jakie działania podejmują w celu rozpowszechniania i promowania idei społecznej odpowiedzialności biznesu. Weryfikacji została poddana również postawa konsumencka studentów. Raport został zaprezentowany na rozpoczęciu CSR Festival Cracow, 24 marca 2015 roku.