Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Jakimi pracownikami są urodzeni po 1990 roku?

Co ich motywuje i gdzie szukają pracy? Czy pracodawcy są przygotowani na zarządzanie tą grupą? Odpowiedzi na m.in. te pytania przedstawia raport dr Anny Dolot – Eksperta HR w ATERIMA HR.

Niemal w każdej organizacji spotykają się ze sobą pracownicy z różnych przedziałów wiekowych. Najmłodszym uczestnikiem rynku pracy jest dziś pokolenie Z – generacja, która świetnie czuje się w świecie nowych technologii. ATERIMA HR, która regularnie bada zmiany na rynku pracy, postanowiła sprawdzić, jak młode pokolenie funkcjonuje zawodowo.

Pokolenie Z to cenny kapitał na początek współpracy – tłumaczy dr Anna Dolot, autorka raportu. – Jednak to pracodawca ma znaczący wpływ na to, jak go ukierunkuje. Wydobędzie z niego otwartość, energię i pomysłowość czy zbuduje mur zasłaniając się cyfrowym niedopasowaniem?

Okazuje się, że niestałość młodego pokolenia to mit. Niemal 40% badanych przyznało, że mogłoby przepracować w jednej firmie nawet całe życie, gdyby praca była atrakcyjna.

Co zatem sprawia, że miejsce pracy jest dla młodych interesujące? Przywiązują wagę do wynagrodzenia (91%), ale też do innych czynników, które pracodawcę kosztują już zdecydowanie mniej. Są to atmosfera w pracy (93%), przełożony, który dzieli się wiedzą i doświadczeniem (87%) czy rozwój przez udział w ciekawych projektach, które stanowią wyzwanie (79%) czy elastyczne godziny (79%).

 

Ważne jest dla nich także otrzymywanie informacji zwrotnej (72%). Wynika to z przyzwyczajenia do dwukierunkowej komunikacji – „lajkują”, wystawiają opinie na temat miejsc, komentują rzeczywistość.

 

Cały raport zobaczyć można tutaj:

www.aterima.hr/raport-pokolenie-z

 

Publikacja powstała w oparciu o badania przeprowadzone przez ATERIMA HR w trzech obszarach. Pierwszy dotyczy charakterystyki pokolenia Z i zderzenia wyników ze stereotypami na jego temat. W drugiej części sprawdzono kwestie związane z rekrutacją, czyli m.in. gdzie młodzi szukają pracy i co skłania ich do aplikowania do firmy. Ostatni obszar dotyczy motywacji generacji Z. ATERIMA HR zbadała, co w pracy jest ważne dla młodych.