Jeremy Wright, znany konsultant specjalizujący się w dziedzinie blogów, prezentuje na licznych przykładach, dlaczego firmy o różnym profilu działalności decydują się na prowadzenie blogów, pokazuje jak to robią oraz radzi, jak efektywnie budować relacje z klientem.
- jak firma General Motors, prowadząc swoją firmową stronę FastLane Blog, należącą do grona pięciuset najpopularniejszych blogów, wdraża pomysły swoich klientów i zachęca ich do dzielenia się opiniami;
- jak firma Disney Channel wykorzystuje blogi do usprawnienia komunikacji wewnętrznej w firmie i podnoszenia wydajności zatrudnionych w niej specjalistów;
- dlaczego dział rozwoju produktów w Microsoft, przed wprowadzeniem istotnych zmian do aplikacji, konsultuje to z czytelnikami swojego bloga;
- jak Boeing, podczas budowy nowego typu samolotu 787 Dreamliner, wykorzystywał blogi, aby poznać opinie klientów.
Wyobraźmy sobie, że słyszymy co mówią o naszej firmie miliony innych ludzi – nasi klienci, pracownicy, kontrahenci, konkurencja czy nawet media – że dzięki tym informacjom poznajemy oczekiwania klientów i w związku z tym wiemy jak skutecznie przeorganizować firmę. Brzmi zbyt optymistycznie? Być może, ale tylko dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji wykorzystać potencjału bloga.
Autor książki, Jeremy Wright, znany konsultant specjalizujący się w dziedzinie blogów, tłumaczy dlaczego firmy o różnym profilu działalności decydują się na prowadzenie blogów, pokazuje jak to robią oraz radzi, jak efektywnie budować relacje z klientem. Pokazuje również, w jaki sposób opinie klientów mogą wpłynąć na kształt strategii marketingowych, innowacje produktów i powstawanie nowych rozwiązań, które odmienią Twoje przedsiębiorstwo.
W książce są też przykłady wiodących w świecie firm, które korzystają z możliwości, jakie dają blogi – są wśród nich Microsoft, Sun Microsystems, Google, Disney czy General Motors. Autor udziela wskazówek jak osiągnąć podobne rezultaty.
Książka „Blogowanie w biznesie” pokazuje, na wziętych z życia przykładach, jak dzięki blogom można: