Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Konferencja Muzyka a Biznes

11 kwietnia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbędzie się konferencja „Muzyka a biznes” poruszająca temat rynku muzycznego.

Projekt Muzyka a Biznes to coroczna konferencja, która ma na celu przybliżenie studentom (i nie tylko) zagadnień związanych z szeroko rozumianym rynkiem muzycznym. Tematyka spotkań obejmuje szerokie spektrum zagadnień związanych z rynkiem fonograficznym, mediami, organizacją imprez masowych i zjawiskami socjologicznymi. Wspólnym mianownikiem dla dyskusji jest zawsze muzyka.

Organizatorem projektu jest Niezależny Miesięcznik Studentów SGH MAGIEL. Na naszą konferencję zapraszamy studentów wyższych uczelni oraz dziennikarzy zajmujących się tematyką muzyczną. Naszymi gośćmi w ubiegłym roku byli m.in. Piotr Metz (Machina, Trójka), Mikołaj Ziółkowski (AlterArt), Jacek Szabrański (The Car Is On Fire) czy Phillipp Eichholzer (MTV, VIVA).

Tegoroczna edycja konferencji odbędzie się 11 kwietnia
w Szkole Głównej Handlowej
BUDYNEK „C”, róg Al. Niepodległości i Madalińskiego.
 
  
 
Program projektu przedstawia się następująco:
 
  • 10:30 – Horror czy show? Prezentacja dotycząca organizacji koncertów
                                   Michał Zioło [Good Music Productions]
 
Opis spotkania: Przedstawiciel jednego z wiodących organizatorów koncertów w Polsce, Good Music Productions, opowie o tym, jak wyglądają realia tej branży w Polsce. Dowiecie się, co się dzieje od momentu pojawienia się pomysłu zaproszenia artysty do jego wejścia na scenę. Poznacie metody działania i przyszłe plany firmy Good Music Productions. Po prelekcji Pana Michała Zioło przewidziany jest czas na zadawanie pytań.
 
  • 11:30 – Rola mediów w kształtowaniu gustów muzycznych (kiedyś i teraz)
                                  Borys Dejnarowicz [PULP, porcys.com]
                                   Maciej Cieślak [Ścianka]
                                   Piotr „Makak” Szarłacki [AntyRadio]
                                   Andrzej Buda [historyk i badacz zjawisk kultury]
 
Opis spotkania: Spotkanie ma charakter dyskusji, podczas której uczestnicy będą starali się zgłębić powiązania muzyki z mediami. W jakim stopniu gusta muzyczne są i powinny być kształtowane przez media, a w jakim stopniu to muzyka kształtuje media? W dyskusji wezmą udział specjaliści, ale do czynnego uczestnictwa zapraszamy także uczestników z widowni.
 13:00 – 13:30 Przerwa na mały poczęstunek
 13:30 – Promocja! Promocja! Promocja! Spotkanie z managerami polskich zespołów
                                   Maciej Pilarczyk [CKOD, Myslovitz]
                                   Mirosław Olszówka [Voo Voo]
                                   Tomasz Żyżyk [Shortcut.pl]
 
Opis spotkania: Spotkanie rozpocznie się od przedstawienia przez Pana Tomasza Żyżyka z Shortcut.pl nowego innowacyjnego sposobu promowania polskich muzyków za granicą, który właśnie jest wdrażany. Po prezentacji goście przejdą do dyskusji nad tym, jak promuje się artystów w Polsce – co robimy dobrze, gdzie popełniamy błędy i co zrobić, by o naszych muzykach było głośno. Do udziału w dyskusji zapraszamy też widownię.
 15:15 – Muzyka na Ekranie – projekcja filmu o tematyce muzycznej
 
Opis  spotkania: Zwieńczeniem konferencji będzie projekcja wybranego filmu o tematyce muzycznej.
 
Serdecznie zapraszamy!