Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Masz dość szukania pracy lub śmieciowych umów?

Załóż własną firmę i bądź niezależny! Wybij się z Akcją Trampolina!

Założenie firmy nie musi być takie trudne, ale warto się do tego przygotować i poznać nie tylko przepisy i zasady, ale przede wszystkim praktyczne wskazówki niezbędne w prowadzeniu własnego biznesu. Co jest ważniejsze? Kapitał na start, dokładna analiza konkurencji czy odpowiednie promowanie swojej firmy – na te i inne pytania pomagają odpowiedzieć eksperci i trenerzy podczas bezpłatnego szkolenia z przedsiębiorczości w ramach Akcji Trampolina. Bezpłatne szkolenia – to możliwe!

Akcja Trampolina powstała głównie z myślą o młodych przedsiębiorcach z Mazowsza, którzy jeszcze studiują, skończyli studia nie później niż rok temu, są doktorantami albo pracownikami naukowymi. Udział w szkoleniach jest bezpłatny, aby wziąć w nich udział wystarczy wysłać zgłoszenie drogą on-line na stronie: www.akcjatrampolina.pl.

Na czym polegają szkolenia? To właściwie cykl warsztatów, które odbywają się w weekendy i składają się z kilku modułów. Pierwsza faza to doprecyzowanie pomysłu biznesowego. Czasem w głowie rodzi się pomysł, któremu, oprócz głównej idei, brakuje jeszcze typowo biznesowego szkieletu – wszystkich niuansów formalnych, dostosowania do realiów rynku etc. Taki pomysł trzeba „ubrać” w umiejętnie napisany biznesplan. I to jest istota pierwszego modułu – trening kreatywności i motywacji zwieńczony warsztatami i konsultacjami eksperckimi w zakresie tworzenia biznesplanów.

Kolejne etapy to czas, by zrozumieć ideę innowacyjności i konkurencji, z jaką przyjdzie nam się zmagać w późniejszym prowadzeniu działalności. Właśnie w kolejnych dwóch modułach, uczestnicy szkoleń analizują rynek, uczą się sztuki negocjacji, poznają tajniki budowania innowacyjnych rozwiązań w biznesie, a także, co istotne i niezwykle praktyczne, sposoby pozyskiwania funduszy. Podczas warsztatów poruszane są różnorodne kwestie – od marketingowego umocowania firmy na rynku, po prawne i podatkowe aspekty prowadzenia działalności.

Pierwsze sukcesy.

Konsultacje prawne były dla mnie najistotniejszym punktem w cyklu szkoleń – opowiada Mariusz Byszewski, który po Akcji Trampolina z powodzeniem prowadzi działalność. Jego firma, Mikroprecyzja, to jedna z pierwszych w Polsce, która dostarcza nowoczesnych systemów kontroli jakości dla branż motoryzacyjnej i lotniczej, a więc działa na skalę przemysłową.

Co więcej, poza poradami prawnymi, okazało się przydatne w praktyce prowadzenia firmy? Na samym początku, przede wszystkim umiejętność sprawnego napisania biznesplanu, który naprawdę pomaga w uporządkowaniu kolejnych kroków – deklaruje pan Mariusz.

Ponadto wszystkie kwestie podatkowe, a także sposoby i źródła pozyskiwania dotacji na prowadzenie działalności. Pan Mariusz w tej chwili prowadzi jednoosobową działalność, jednak wraz z rozwojem rynku chciałby rozwinąć firmę i zatrudniać pracowników, którzy np. odciążą go od spraw marketingowych.

Porady prawne i podatkowe były też atutem dla Magdaleny Komsty, która po cyklu szkoleń założyła pracownię szkoleniową Sentire, prowadzącą szkolenia dla oświaty. Wcześniej nie myślałam o tych kwestiach, nie miałam wiedzy na ten temat, nie zdawałam sobie sprawy z tego, ilu szczegółów trzeba dopilnować, by prowadzić działalność – mówi.

Zwieńczeniem wspólnych sesji szkoleniowych jest indywidualne doradztwo w zakresie strategii, prawa patentowego i wszelkich kwestii prawnych w ogóle. Szkolenia pomagają rozwinąć kreatywność i wszechstronne myślenie o biznesie, uczą, jak podsycać motywację, zdobywać środki na swoją działalność i pozyskiwać nowe, praktyczne rozwiązania, funkcjonować na konkurencyjnym rynku.

Wreszcie, uczą, jak odnosić sukcesy w tym, co chce się robić z pasją i sercem. Same szkolenia i spotkania z ludźmi, którzy dążą do tego samego, co ja, czyli do stworzenia od podstaw swojego biznesu, były dla mnie bardzo inspirujące – mówi Magdalena Komsta. Wspieraliśmy się, wymienialiśmy uwagi, konsultowaliśmy nasze pomysły ze specjalistami. Te dyskusje wiele wniosły w moje myślenie o biznesie.

Firma pani Magdy działa od września, a już zebrała spore grono klientek. Również regularność szkoleń była dla mnie atutem. Pozwoliła mi wejść w rytm, w którym pozostałam również później i faktycznie, nie odwlekając już więcej decyzji, założyłam swoją wymarzoną firmę – dodaje pani Magda.

Na co zatem czekać? Warto wybić się na rynku z Trampoliną!

Akcja Trampolina realizowana jest w ramach MPTW II – Mazowieckiego Programu Transferu Wiedzy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.