Jesteś świeżo upieczonym menedżerem i zastanawiasz się, jak przetrwać trudne początki? Bez obaw, mamy dla ciebie koło ratunkowe. Z pomocą książki Menedżer na starcie od wydawnictwa MT Biznes w ekspresowym tempie opanujesz sztukę bycia liderem. Julie Zhuo porusza wszelkie kwestie dotyczące roli szefa, od rekrutacji i redukcji, przez organizację spotkań i prowadzenie korespondencji, aż po planowanie i wspólne osiąganie wielkich celów. Ta książka pozwoli ci stać się takim menedżerem, jakiego sam chciałbyś mieć.
Gratulacje, jesteś menedżerem! Z chwilą gdy przyjmiesz ten zaszczytny tytuł, wystrzelą korki szampana i rozpocznie się nowy, ekscytujący rozdział twojej kariery, prawdopodobnie spłynie na ciebie otrzeźwiająca prawda: nie masz pojęcia, co dalej. Dokładnie tak czuła się Julie Zhuo, kiedy w wieku dwudziestu pięciu lat jako zupełna nowicjuszka objęła stanowisko menedżerskie. Wpatrywała się w długą listę stojących przed nią wyzwań, a w jej głowie kłębiły się tysiące pytań i obaw. Jak kierować pracą zespołu, by przynosiła wymierne korzyści? Jak stać się mentorem rozwoju swoich podwładnych? Jak dawać efektywny feedback?
Zhuo musiała w ekspresowym tempie opanować sztukę bycia menedżerem w dynamicznie rozwijającym się startupie z Doliny Krzemowej. Dziś, mając na koncie pracę z zespołami liczącymi nawet setki osób, dzieli się z nami tym, czego się nauczyła podczas swojej drogi od stażystki do wiceprezesa działu projektowania produktu w Facebooku – nierzadko w bolesny sposób. Jej książka Menedżer na starcie to bardzo klarowny i wyczerpujący przewodnik dla osób, które stawiają pierwsze kroki w świecie zarządzania. Autorka łączy w nim analizę funkcjonowania organizacji z frapującymi przykładami rozbieżności między teorią a praktyką, okraszając wszystko historiami swoich własnych sukcesów i pomyłek.
Menedżer na starcie to także swoiste remedium na anachroniczne koncepcje z czasów Petera Druckera, wciąż pokutujące w organizacjach. Autorka, skupiając się na trzech olbrzymich obszarach przywództwa – celach, ludziach i procesach – daje praktyczne rady obejmujące pełne spektrum zagadnień, od coachingu, rekrutacji i prowadzenia spotkań po budowanie relacji, przemawianie, a nawet stawanie się lepszym człowiekiem. Dodatkowo jej przystępny styl przebija się przez branżowy żargon i trafia w samo sedno tego, jak być pewnym siebie przywódcą i wydobywać z ludzi to, co najlepsze.
Zarządzanie nie jest wrodzoną umiejętnością. Nie ma czegoś takiego jak „uniwersalny menedżer”, który potrafi bez wysiłku balansować między różnymi rolami przywódczymi. Istotny jest kontekst. Jeśli jesteś początkującym menedżerem, dzięki lekturze tej książki dowiesz się, jak ruszyć z kopyta, a jeśli masz już pewne doświadczenie, wyniesiesz swoje umiejętności menedżerskie na wyższy poziom.
***
JULIE ZHUO jest jedną z czołowych liderek Doliny Krzemowej w dziedzinie projektowania produktu. Stoi na czele zespołów, które odpowiadają za tworzenie jednych z najpopularniejszych na świecie usług mobilnych i internetowych, użytkowanych każdego dnia przez miliardy osób. Regularnie porusza kwestie związane z technologią, projektowaniem i przywództwem na swoim popularnym blogu The Year of the Looking Glass oraz na łamach takich czasopism, jak „The New York Times” czy „Fast Company”. Ukończyła studia informatyczne na Uniwersytecie Stanforda.