Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Nagrany wykład uczy lepiej niż ten na żywo

Słuchając podcastów studenci zapamiętują więcej.

Jest jednak jeden warunek – trzeba robić notatki. Wtedy, jak pokazały badania na State University of New York, słuchając profesora z pliku audio osiąga się lepsze wyniki niż przysłuchując się wykładowi na uczelni.

Nie chodzi o sam fakt posiadania nagrania wykładu, tylko umiejętność jego spożytkowania – tłumaczy Dani McKinney, psycholog uniwersytetu. Gdy uczeń ma w ręku nagranie z wykładem, może cofnąć do trudniejszych fragmentów i zrobić dokładniejsze notatki – dodaje.

Jak naukowcy wyciągnęli takie wnioski? Grupę 64 studentów podzielono na dwie części. Jedna uczestniczyła w wykładzie w sposób tradycyjny, słuchając i robiąc notatki. Druga wykład dostała w formie prezentacji multimedialnej – slajdy z materiałem z zajęć i nagranym głosem wykładowcy.

Średnia dla grupy uczącej się z podcastu wyniosła 71 na 100 możliwych punktów. Druga grupa musiała zadowolić się 62 punktami. Wśród „podcastowców” była jednak potężna rozbieżność. Jeżeli nie robili notatek, wypadali tak jak ci, którzy byli na wykładzie osobiście. Ci z notatkami osiągnęli średnią 77 na 100 – tłumaczy McKinney.
 
 
Źródło: sfora.pl