Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Najlepsi pracodawcy wybrani

Wyniki rankingu Most Attractive Employers

Most Attractive Employers to ranking najlepszych pracodawców przygotowywany przez międzynarodową  firmę doradczą Universum. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 23 584 studentów oraz 8774 profesjonalistów.

Najbardziej pożądanymi przez studentów pracodawcami są następujące firmy:

– w kategorii Biznes: Google Poland,

– w kategorii Inżynieria: Skanska Grupa,

– w kategorii IT: Google Poland,

– w kategorii Nauki humanistyczne: TVN,

– w kategorii Nauki ścisłe: Polpharma,

– w kategorii Prawo: Ministerstwo Spraw Zagranicznych,

– w kategorii Medycyna i farmacja: Centralny Szpital Kliniczny MSW w Warszawie.

W grupie profesjonalistów (czyli osób, posiadających przynajmniej tytuł licencjata lub inżyniera oraz doświadczenie zawodowe) pierwsze miejsce zajęła firma Google Poland.
Dla ponad 60% studentów i profesjonalistów najważniejszy cel zawodowy to pewna i stabilna
sytuacja zawodowa – wynika z tegorocznej edycji badania Universum Talent Survey.

Zarówno studenci, jak i profesjonaliści oczekują od swojego pracodawcy przede wszystkim możliwości dynamicznego rozwoju, szacunku oraz perspektyw związanych z rozwojem kariery zawodowej. 56% studentów oraz 60% profesjonalistów odpowiedziało, że najważniejsza jest dla nich stabilność zatrudnienia. Ponad połowa (55%) studentów oraz 41% profesjonalistów docenia fakt, że zajmowane przez nich stanowisko daje możliwość uzyskania wysokich zarobków w dłuższej perspektywie czasowej, jednak osoby, posiadające doświadczenie zawodowe oczekują konkurencyjnego wynagrodzenia już w chwili podejmowania zatrudnienia. O ile więc dla studentów zdobywanie doświadczenia i dynamiczny rozwój jest ważniejszy od początkowego wynagrodzenia, to dla profesjonalistów czynnikiem decydującym jest jego wysokość.

Warto podkreślić, że z roku na rok rosną oczekiwania finansowe studentów. W tegorocznej edycji badania średnie oczekiwane miesięczne wynagrodzenie brutto bez premii i dodatków wyniosło 3296 zł, co oznacza, że jest ono o ponad 200 zł wyższe niż w ubiegłorocznej edycji badania. Profesjonaliści oczekują natomiast wynagrodzenia brutto na poziomie 3 684 zł.

Stabilna sytuacja zawodowa na niepewnym rynku pracy to wciąż najważniejszy cel zawodowy dla studentów i profesjonalistów. Dodatkowo, ponad 50% respondentów wskazało, że bardzo zależy im na osiągnięciu pozycji eksperta w swojej branży oraz na osiągnięciu równowagi miedzy życiem zawodowym a osobistym.

Co ciekawe, najmniej istotnym dla studentów celem zawodowym jest zostanie menadżerem i zarządzanie ludźmi. Profesjonalistom zaś najmniej zależy na zrobieniu międzynarodowej kariery.

Z badania Universum Talent Survey wynika, że aż 38% profesjonalistów myśli o zmianie pracy w ciągu najbliższych 6 miesięcy, zaś 9% z nich planuje odłożyć tę decyzję na okres 2-4 lat. Czynnikiem decydującym o zmianie pracodawcy jest przede wszystkim wyższe wynagrodzenie i dodatkowe świadczenia (65%), a także lepsze możliwości rozwoju (34%) oraz pewność stabilnego zatrudnienia (21%).

Badanie Universum Talent Survey obejmuje studentów oraz profesjonalistów, czyli osób z
doświadczeniem zawodowym, które posiadają przynajmniej tytuł licencjata lub inżyniera. W badaniu respondenci pytani są o preferencje odnośnie swojej kariery zawodowej i oczekiwania względem pracodawców.

 

Wyniki rankingu Most Attractive Employers – Top 10 według studentów

Biznes:

1. Google Poland

2. Polskie Linie Lotnicze LOT

3. NBP Narodowy Bank Polski

4. Microsoft

5. PKO Bank Polski

6. TVN

7. L’Oréal Polska

8. EY (Ernst & Young)

9. IKEA

10. PZU

Inżynieria:

1. Skanska Grupa

2. Budimex

3. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

4. PGNiG

5. KGHM Polska Miedź

6. Volkswagen Poznan

7. Google Poland

8. Urzad Dozoru Technicznego

9. IKEA

10. PKN Orlen

IT:

1. Google Poland

2. Microsoft

3. Intel

4. IBM Polska

5. Samsung Electronics Polska

6. Oracle

7. Techland

8. Sony Polska

9. Allegro

10. Nokia Solutions and Networks

Nauki ścisłe:

1.
Polpharma

2. Ziaja Polska

3. L’Oréal Polska

4. Dr Irena Eris

5. Bayer

6. Nestlé Polska

7. NIVEA Polska

8. Google Poland

9. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

10. IMGW Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

Nauki humanistyczne:

1. TVN

2. Google Poland

3. Polskie Radio

4. Polskie Linie Lotnicze LOT

5. Telewizja Polska

6. Grupa Empik

7. Microsoft

8. Telewizja Polsat

9. IKEA

10. L’Oréal Polska

Prawo:

1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych

2. Google Poland

3. EY (Ernst & Young)

4. Soltysinski Kawecki & Szlezak

5. Domanski Zakrzewski Palinka

6. TVN

7. Deloitte

8. Microsoft

9. PwC

10. Polskie Linie Lotnicze LOT

Medycyna i Farmacja:

1. Centralny Szpital Kliniczny MSW w Warszawie

2. Ministerstwo Zdrowia

3. Centrum Medycyny Sportowej

4. Centrum Medyczne ENEL-MED

5. Grupa Lux Med

6. Medicover

7. Dr Irena Eris

8. Instytut „Pomnik” – Centrum Zdrowia Dziecka

9. Polpharma

10. Bayer

Wyniki rankingu Most Attractive Employers 2015 według Profesjonalistów:

1.Google Poland

2. TVN

3. IKEA

4. Microsoft

5. L’Oréal Polska

6. Polskie Linie Lotnicze LOT

7. KGHM Polska Miedz

8. Nestlé Polska

9. IBM Polska

10. Telewizja Polska

Pełne Rankingi Most Attractive Employers 2015 dostępne są pod poniższym linkiem:

http://universumglobal.com/rankings/poland/


O Universum

Universum to międzynarodowa firma specjalizująca się w dziedzinie employer brandingu. Kiedy założono ją w 1988 roku jej celem było usprawnienie komunikacji pomiędzy studentami, a chcącymi ich zatrudnić pracodawcami. Dziś misją Universum jest pomoc pracodawcom w profesjonalnej rekrutacji i zatrzymaniu pracowników w firmie poprzez strategiczne doradztwo. Universum zapewnia pełną paletę narzędzi badawczych, konsultingowych i komunikacyjnych, które pozwalają pracodawcom lepiej rozumieć,
przyciągać i zatrzymywać obecnych i potencjalnych pracowników. Universum cieszy się zaufaniem ponad 1 200 klientów, w tym większości firm mieszczących się na liście Fortune 500, oraz współpracuje z 1 500 uczelniami wyższymi na świecie, a także przeprowadza badania, dotyczące  kariery. Co roku firma ankietuje ponad milion studentów i profesjonalistów na całym świecie. Universum wykorzystuje te informacje w celach doradczych managerom ds. HR, marketingu, reklamy, strategii, czy pozyskiwania talentów.