Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Najlepsi w zarządzaniu

31 marca 2015r. wybrane zostały najlepiej zarządzające młode talenty w 15. edycji konkursu Global Management Challenge Poland! Wydarzenie zdominowali studenci z Wrocławia.

30 marca w Sali New Connect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie rozegrany został finał 15 polskiej edycji konkursu GMC. Najlepszy w zarządzaniu okazał się zespół studencki SCAM, reprezentujący Politechnikę Wrocławską, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, sponsorowany w konkursie przez firmę MasterCard. Drużyna SCAM przeszła przez dwa etapy rywalizacji on-line, pokonując ponad 300 zespołów, aby dotrzeć na podium GMC.

Wicemistrzostwo wygrał zespół menedżerski reprezentujący Grupę Kapitałową PGE. Trzecie miejsce zdobyli studenci Politechniki Wrocławskiej. Wśród finalistów znaleźli się również pracownicy Volkswagen Banku Polska, firmy Deloitte oraz studenci SGH, Politechniki Warszawskiej oraz UE we Wrocławiu.

GMC to największy w Polsce, jak i na świecie (obecny w ponad 40 krajach) konkurs zarządzania przedsiębiorstwem, oparty o zaawansowaną symulację biznesową. Polska edycja GMC jest organizowana od 2000 roku przez BIGRAM, na swoim koncie ma już ponad 20 tysięcy uczestników ( na świecie absolwentów programu jest ponad pół miliona).


Uroczystości finałowe odbyły się 31 marca na GPW i zostały poprzedzone debatą zorganizowaną z inicjatywy MasterCard Idee, Kapitał, Technologie – Jak skutecznie wspierać rozwój polskich start-up’ów?”. Moderatorem debaty był Wojciech Szeląg, dziennikarz Telewizji Polsat. Podczas rozmowy poruszone zostały kwestie wspierania start-up’ów z sektora nowoczesnych technologii w Polsce jak również obecne trendy w ich rozwoju, możliwości finansowania, kierunki oraz etapy rynkowej ekspansji.

W panelu uczestniczyli: Tomasz Pawłowicz (Dyrektor Działu Doradczego w polskim oddziale MasterCard Europe), Ewa Rutczyńska – Jamróz (Senior Manager w dziale Konsultingu Deloitte), Michał Kramarz (Head of Performacne Industries w Google Poland), Jakub Domeracki ( Prezes Inkubatora Przedsiębiorczości w Idea Banku), Dariusz Żuk (Prezes w Polska Przedsiębiorcza), Sebastian Grabowski (Dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego w Orange Polska), Jarek Sygitowicz (Founder – CMO w ZenCard), Filip Stachura (CEO w Dataflows, Alumn GMC).


Po zakończeniu debaty nastąpiło uroczyste odczytanie wyników oraz wręczenie nagród GMC. Statuetki i gratulacje wręczył prof. Eugeniusz Gatnar, Członek Zarządu Narodowego Banku Polskiego (Patrona konkursu GMC w Polsce) oraz m.in. Krzysztof Kwiecień ( Dyrektor działu HR w Deloitte), Dariusz Bąk (Prezes Zarządu Gremi Business Communication), Jacek Kowalski (Członek zarządu Orange Polska).

Zespół SCAM będzie reprezentował Polskę na Finałach Światowych GMC w Pradze ( 22-24 kwietnia). Dodatkowo, otrzyma w nagrodę zaproszenie na studia podyplomowe do Akademii Leona Koźmińskiego.

Podsumowując, w zakończonej 15. edycji konkursu wystartowało 320 drużyn, wśród których najliczniejsze grupy zaprezentowały m.in. firmy: Deloitte, MasterCard, Orange Polska, Grupa Kapitałowa PGE, Saint-Gobain, Grupa Żywiec, EDF, Dr Irena Eris, Dom Inwestycyjny Xelion, Lotte Wedel, Volvo Trucks, KGHM, Tauron. Konkurs był wspierany również przez Giełdę Papierów Wartościowych oraz przez Narodowy Bank Polski w ramach programu edukacji ekonomicznej.


Do rywalizacji z profesjonalistami przystąpili wyselekcjonowani studenci z całej Polski. Do rekrutacji do konkursu GMC Poland byli zaproszeni studenci zarówno kierunków ekonomicznych jak i technicznych.

Od lat GMC jest wysoko cenioną przez studentów okazją do zdobycia pierwszych doświadczeń praktycznych w zarządzaniu firmą, a przy okazji możliwości do zaprezentowania się potencjalnym pracodawcom. Dzięki zaangażowanym partnerom strategicznych, takim jak Deloitte, Orange, MasterCard, konkurs jest bardzo atrakcyjny z punktu widzenia budowania doświadczeń cv.

Nabór do kolejnej edycji rozpocznie się już w czerwcu. Selekcja zespołów nastąpi w październiku, w listopadzie wystartuje kolejna edycja wirtualnej rywalizacji GMC. Więcej informacji na www.gmcpoland.pl

Organizator w Polsce: BIGRAM
Partnerzy strategiczni: Deloitte, MasterCard
Sponsor GMC Alumni: Orange Polska
Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Gazeta Ubezpieczeniowa, Personel i Zarządzanie, THINKTANK
Patroni internetowi: MarkaPracodawcy.pl, PulsHR.pl, wnp.pl, GetResponse