Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi – największa niepubliczna uczelnia
w Polsce otwiera nowy rozdział w swojej 15-letniej historii.
Po kontrolach z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego władze AHE podjęły decyzję o reformie i restrukturyzacji uczelni. W nowym roku akademickim 2009/2010 proces kształcenia został w całości dostosowany do wymogów prawa i zapisów ustawowych.
W ramach wprowadzonych zmian AHE utworzyła 66 Zamiejscowych Ośrodków Dydaktycznych w całej Polsce i zlikwidowała wzbudzające kontorwersje Punkty Informacyjno-Rekrutacyjne, a także zagraniczne ośrodki AHE. Dzięki temu studenci studiów I stopnia (licencjackie) kształceni się legalnie poza główną siedzibą AHE. W ZOD-ach uczestniczą w 2/3 zajęć oraz zdają egzaminy. Na dwa zjazdy w semestrze (1/3 zajęć)przyjeżdżają do Łodzi. W siedzibie ZOD mają dostęp do nowoczesnych sal dydaktycznych i auli wykładowych, pracowni komputerowych oraz ksigozbiorów, w tym biblioteki cyfrowej AHE.
Studenci studiów II stopnia (magisterskie) kształceni są natomiast poprzez Platformę Zdalnego Nauczania. Każdy ze studentów otrzymuje indywidualny login i hasło, pozwalający na autoryzowany dostęp do systemu. Dzięki temu może korzystać z biblioteki cyfrowej, podręczników, zbiorów zadań i multimedialnych ćwiczeń. Z platformy może korzystać bez ograniczeń z dowolnego komputera podłączonego do sieci, o każdej porze. Na platformie student kontaktuje się też z nauczycielem akademickim, który decyduje o harmonogramie pracy studentów, terminach i formach sprawdzianów. Wirtualna część zajęć jest integralnym elementem procesu nauczania i stanowi 60% zajęć dydaktycznych. Pozostałą część studenci odbywają w sposób tradycyjny, uczestnicząc w zajęciach w głównej siedzibie Uczelni w Łodzi. Do AHE przyjeżdżają także na egzaminy.
W związku z restrukturyzacją Uczelni, kadrę dydaktyczną AHE zasiło 115 nowych pracowników naukowych: profesorów, doktorów habilitowanych i doktorów, a kilkudzięsięciu dydaktyków zostało przeszkolonych w zakresie korzystania z platformy zdalnego nauczania.
Każdy ośrodek AHE został objęty systemem zapewnienia jakości kształcenia, w ramach którego w każdym semestrze przeprowadzane są badania ewaluacyjne dydaktyków, a raz w roku badanie rekrutacyjne. Nad jakością kształcenia czuwają także specjalnie powołani koordynatorzy ds. badań
i jakości.
i jakości.
RESTRUKTURYZACJA W PUNKTACH:
- 65 Zamiejscowych Ośrodków Dydaktycznych (ZOD) dla studiów I stopnia
- Likwidacja wszystkich Punkty Informacyjno-Rekrutacyjne (PIR) AHE;
- Platforma Zdalnego Nauczania dla studiów II stopnia
- Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
- Punkty Dostępowe do Platformy Zdalnego Nauczania;
- Likwidacja wszystkich ośrodków AHE za granicą;
- 115 nowych pracowników naukowych: profesorów, doktorów Habilitowanych i doktorów;
- 35 umów o współpracy z Bibliotekami Miejskim i Pedagogicznymi funkcjonującymi w miastach, w których utworzono ZOD-y;
- Dostęp do zasobów Biblioteki cyfrowej AHE (bazy EBSCO, ISI Emerging Markets, Emerald Management Xtra);
- Dostęp do 600 wyposażonych i nowoczesnych sal dydaktycznych i auli wykładowych;