Idziesz do sklepu po jeden produkt, ale wracasz z torbą pełną zakupów? Znasz to? Czy wiesz dlaczego mogło się tak stać? Prawdopodobnie zadziałał tak zwany: customer marketing. Chcesz poznać ten mechanizm od środka i dowiedzieć się, jak przygotować skuteczną promocję, z której zadowolony będzie nie tylko klient, ale też nabywca?
Weź udział w ostatnim w tym roku akademickim warsztacie organizowanym w ramach Akademii Umiejętności przez firmę Maspex- największą polską firmę w branży spożywczej i jedną z największych w Europie Środkowo – Wschodniej. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno,Cremona, La Festa, Plusssz Tiger czy Dr Witt to flagowe produkty firmy oraz zdecydowani liderzy w swoich kategoriach.
Promocje konsumenckie nadal pozostają jednymi z najskuteczniejszych działań wspierających marki w walce o klienta. Opracowywanie skutecznej, efektywnej promocji, wbrew pozorom, nie jest zadaniem prostym i wymaga odpowiedniej wiedzy i kompetencji.
Najpierw plan, potem działania
Praca nad strategią promocji zaczyna się od określenia produktu, który ma zostać wypromowany, a także sprecyzowania grupy docelowej, do której ma on trafić. Osoba opracowująca plan musi dokładnie znać swoich klientów i kierować się ich potrzebami. Mówi się, że kluczem do udanej akcji promocyjnej jest „wejście w głowę nabywcy” i poznanie jego potrzeb, oczekiwań i motywów zakupowych. Kolejnym krokiem jest ustalenie celu promocji, czyli uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy ma ona zapoznać z nowym smakiem znanego soku dla dzieci, pozyskać nowych nabywców, przywiązać ich do marki czy może wpłynąć na wzrost sprzedaży? Następnie, w oparciu o określony budżet, dokonuje się wyboru sposobu promocji i kanałów komunikacji, po czym rozpoczyna się właściwe działania promocyjne. Mogą one obejmować m.in.: konkursy, degustacje, akcje odsprzedażowe typu – „kup i odbierz”, pakiety promocyjne dla kupców itp.Gotowe materiały reklamowe przekazuje się do realizacji. W zależności od stosowanych narzędzi oraz spodziewanych efektów kampanii promocyjnej, wykorzystuje się różne środki promocji. Przygotowanie promocji to jednak nie wszystko – trzeba jeszcze monitorować jej efekty i wyciągać wnioski na przyszłość.
Niełatwa sztuka
Opracowanie skutecznej kampanii promocyjnej jest sztuką. Jeśli chcesz zgłębić jej tajniki, weź udział w ostatnim w tym roku akademickim warsztacie, organizowanym w Krakowie w ramach Akademii Umiejętności, poświęconym sztuce kupowania. Podczas spotkania dowiesz się, jak działa marketing w punkcie sprzedaży, kompleksowo przejdziesz przez cały proces organizacji promocji, przez który przeprowadzą Cię pracownicy firmy- praktycy w swojej dziedzinie. Dodatkowo poznasz strukturę Działu Customer Marketingu i kto wie, może odnajdziesz w niej miejsce dla siebie!
Akademia Umiejętności to cykl szkoleń tematycznych skierowanych do studentów zainteresowanych rozwojem kompetencji. W ramach Akademii studenci spotykają się ze specjalistami i managerami z wieloletnim doświadczeniem, którzy w przyjemnej, warsztatowej formie odkrywają przed nimi tajniki pracy. Udział w spotkaniu to nie tylko czas na poznanie pracowników firmy, możliwość zadania nurtujących pytań i prowadzenia merytorycznych dyskusji, ale także możliwość zdobycia cennych umiejętności, które zostają potwierdzone certyfikatem.
Zapisz się już dziś klikając tutaj!