Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

O promocji słów kilka …

Idziesz do sklepu po jeden produkt, ale wracasz z torbą pełną zakupów? Znasz to? Czy wiesz dlaczego mogło się tak stać? Prawdopodobnie zadziałał tak zwany: customer marketing. Chcesz poznać ten mechanizm od środka i dowiedzieć się, jak przygotować skuteczną promocję, z której zadowolony będzie nie tylko klient, ale też nabywca?

Weź udział w ostatnim w tym roku akademickim warsztacie organizowanym w ramach Akademii Umiejętności przez firmę Maspex- największą polską firmę w branży spożywczej i jedną z największych w Europie Środkowo – Wschodniej. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno,Cremona, La Festa, Plusssz Tiger czy Dr Witt to flagowe produkty firmy oraz zdecydowani liderzy w swoich kategoriach.

Promocje konsumenckie nadal pozostają jednymi z najskuteczniejszych działań wspierających marki w walce o klienta. Opracowywanie skutecznej, efektywnej promocji, wbrew pozorom, nie jest zadaniem prostym i wymaga odpowiedniej wiedzy i kompetencji.

Najpierw plan, potem działania

Praca nad strategią promocji zaczyna się od określenia produktu, który ma zostać wypromowany, a także sprecyzowania grupy docelowej, do której ma on trafić. Osoba opracowująca plan musi dokładnie znać swoich klientów i kierować się ich potrzebami. Mówi się, że kluczem do udanej akcji promocyjnej jest „wejście w głowę nabywcy” i poznanie jego potrzeb, oczekiwań i motywów zakupowych. Kolejnym krokiem jest ustalenie celu promocji, czyli uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy ma ona zapoznać z nowym smakiem znanego soku dla dzieci, pozyskać nowych nabywców, przywiązać ich do marki czy może wpłynąć na wzrost sprzedaży? Następnie, w oparciu o określony budżet, dokonuje się wyboru sposobu promocji i kanałów komunikacji, po czym rozpoczyna się właściwe działania promocyjne. Mogą one obejmować m.in.: konkursy, degustacje, akcje odsprzedażowe typu – „kup i odbierz”, pakiety promocyjne dla kupców itp.Gotowe materiały reklamowe przekazuje się do realizacji. W zależności od stosowanych narzędzi oraz spodziewanych efektów kampanii promocyjnej, wykorzystuje się różne środki promocji. Przygotowanie promocji to jednak nie wszystko – trzeba jeszcze monitorować jej efekty i wyciągać wnioski na przyszłość.

Niełatwa sztuka

Opracowanie skutecznej kampanii promocyjnej jest sztuką. Jeśli chcesz zgłębić jej tajniki, weź udział w ostatnim w tym roku akademickim warsztacie, organizowanym w Krakowie w ramach Akademii Umiejętności, poświęconym sztuce kupowania. Podczas spotkania dowiesz się, jak działa marketing w punkcie sprzedaży, kompleksowo przejdziesz przez cały proces organizacji promocji, przez który przeprowadzą Cię pracownicy firmy- praktycy w swojej dziedzinie. Dodatkowo poznasz strukturę Działu Customer Marketingu i kto wie, może odnajdziesz w niej miejsce dla siebie!

 Akademia Umiejętności to cykl szkoleń tematycznych skierowanych do studentów zainteresowanych rozwojem kompetencji. W ramach Akademii studenci spotykają się ze specjalistami i managerami z wieloletnim doświadczeniem, którzy w przyjemnej, warsztatowej formie odkrywają przed nimi tajniki pracy. Udział w spotkaniu to nie tylko czas na poznanie pracowników firmy, możliwość zadania nurtujących pytań i prowadzenia merytorycznych dyskusji, ale także możliwość zdobycia cennych umiejętności, które zostają potwierdzone certyfikatem.

Zapisz się już dziś klikając tutaj!

Okładka dla Eurostudent Magazyn Akademicki
8,556
Eurostudent Magazyn Akademicki

Eurostudent Magazyn Akademicki

Aktualne e-wydanie Eurostudenta dostępne na portalu dla studentów i absolwentów: www.eurostudent.pl - oferty staży i pracy, inicjatywy studenckie oraz konkursy.


Wydawca: FENIKS MEDIA GROUP