13 maja w białostockim klubie Kontakt młodzi przedsiębiorcy mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób wybrać skuteczną strategię dla swojej firmy.
Gościem honorowym kolejnego spotkania w ramach II edycji programu Johnnie Walker Biznes Mixer był Szymon Gutkowski, dyrektor generalny agencji reklamowej DDB Warszawa.
Strategia to pomost pomiędzy sytuacją firmy dziś a jej wizją w przyszłości. Fundamentem takiej strategii w małej firmie jest minimalizacja kosztów. Zdaniem Szymona Gutkowskiego ważna jest także dbałość o dobre relacje z dostawcami oraz klientami. Zadowolenie klientów przyczyni się do zdobycia kolejnych potencjalnych odbiorców naszej usługi. Dlatego też należy ich szanować oraz rozumieć.
Szefowie firm powinni działać w myśl zasady Big Hairy Goal (BHG): przed pracownikami trzeba postawić duży cel, który będzie dla nich impulsem rozwojowym. Warto kontaktować się z ludźmi, którzy cieszą się szczególnym autorytetem, są mobilni oraz mają duży krąg znajomych. Należy pamiętać o tym, że kluczem do sukcesu jest zgrany zespół oraz dobra komunikacja pomiędzy pracownikami. To gwarancja właściwego przepływu informacji, szczególnie ważnego dla podejmowania właściwych decyzji. Kolejną istotną sprawą jest zachowanie równowagi pomiędzy swobodą a dyscypliną. Brak kontroli wprowadza bałagan, natomiast jej nadmiar zabija kreatywność.
Wiedza w połączeniu z marzeniami, pasją oraz wiarą w to, co się robi, mają, zdaniem Szymona Gutkowskiego, kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Spotkanie w Białymstoku było siódmym w ramach II edycji programu Johnnie Walker Biznes Mixer „10 kroków do biznesu”.
Więcej na www.biznesmixer.pl