Wydarzenie odbędzie się w ramach uroczystości XX-lecia powstania Parlamentu Studentów RP, co podkreśla nie tylko znaczenie, ale i dotychczasowy wkład mediów akademickich w rozwój kultury studenckiej w Polsce.
Harmonogram
6 listopada (piątek)
16:00 – Oficjalne otwarcie OFMA 2015 na Stadionie Narodowym w Warszawie
16:10 – „Media akademickie – dziś i jutro” (profesor Politechniki Wrocławskiej, Krzysztof Opieliński)
16:25 – „O dedykowanych funduszach grantowych dla mediów akademickich” (Prezes Fundacji „Fundusz Mediów”, Jacek Rakowiecki)
16:35 – „Rola uczelni, mediów i biznesu w zakresie budowania świadomości ekonomicznej wśród młodych ludzi”, wystąpią m.in. redaktor Grzegorz Miecugow oraz prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz
17:50 – Podpisanie porozumienia o partnerstwie w projekcie „Oszczędzanie oraz inwestowanie długoterminowe”, realizowanym w ramach Programu Edukacyjnego NZB
18:45 – „Media akademickie – problemy, wyzwania, szanse”
19:00 – Dyskusja
20:30 – Podsumowanie i przyjęcie wniosków końcowych
21:20 – Powołanie stałego Zespołu Koordynującego OFMA
22:00 – Zakończenie
7 listopada (sobota)
Warsztaty i panele w tym m.in.
„Czy trudno jest napisać reportaż?”
„Demaskatorzy czy łowcy taniej sensacji? Rola tabloidów we współczesnym świecie”
„Jak komentować wydarzenia sportowe”
„Niełatwa sztuka redakcji tekstu”
Strategia Rozwoju Mediów Akademickich – 6 listopada 2015 r.
Piątkowy panel w ramach OFMA 2015 ma być początkiem pogłębionej, środowiskowej dyskusji na temat przyszłości, problemów, wyzwań i szans stojących przed mediami akademickimi w Polsce. W jej ramach poruszone zostaną takie kwestie jak m.in.
- Rola mediów akademickich na współczesnej uczelni,
- Podstawowe problemy i ograniczenia funkcjonowania mediów akademickich,
- Media akademickie na rynku reklamowym,
- Dedykowane fundusze grantowe jako dodatkowe źródło finansowania redakcji akademickich,
- Idea Studenckiej Agencji Prasowej i akademickiej redakcji ekonomicznej.
Dyskusja ma mieć charakter otwarty, zapewniając każdemu możliwość wyrażenia swojej opinii, wymiany doświadczeń czy także zwrócenia uwagi na inne tematy, istotne z punktu widzenia danej redakcji czy typu medium. W tej części, szczególnie organizatorzy liczą na udział redaktorów naczelnych, wydawców i osób odpowiedzialnych przed władzami uczelni za media. Panel dostarczy wielu interesujących wniosków i da impuls do kontynuowania dialogu oraz zacieśniania współpracy w przyszłości.
Media Student – 7 listopada 2015 r.
Sobotnia konferencja jest kolejną odsłoną cyklu spotkań i warsztatów dziennikarskich, prowadzonych przez wybitnych specjalistów, skierowanych do młodych dziennikarzy z całego kraju. Dotychczas, w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele ponad 100 redakcji akademickich wszystkich typów mediów, a gośćmi poprzednich edycji byli m.in. Hanna Krall, Wojciech Jagielski, Artur Andrus i Beata Tadla. W tym roku uczestnicy będą mogli wziąć udział w takich panelach jak m.in.
- „Czy trudno jest napisać reportaż?”
- „Czy manipulacja to drugie imię mediów? O tajnikach kreowania opinii publicznej”
- „Demaskatorzy czy łowcy taniej sensacji? Rola tabloidów we współczesnym świecie”
- „Jak komentować wydarzenia sportowe”
- „Niełatwa sztuka redakcji tekstu”
W zawodzie dziennikarza ważna jest praktyka, dlatego organizatorzy chcą stworzyć szansę skonfrontowania własnych umiejętności z bogatym doświadczeniem wieloletnich redaktorów największych mediów w Polsce.
Pobierz: FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Więcej informacji na stronie: www.nzb.pl
fot. Shutterstock