Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

Obroty handlowe między Polską a Niemcami osiągnęły w 2013 roku rekordowy poziom 71,5 mld euro i były o 3,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. 5 laureatów konkursu Biznes w Niemczech otrzyma niezwykłą szansę na współpracę właśnie z Niemcami. Do końca konkursu Biznes w Niemczech pozostało jeszcze niecałe 2 tygodnie. Jurorzy podpowiadają na co zwrócą szczególną uwagę.

Jeszcze tylko do końca maja trwa konkurs Biznes w Niemczech, gdzie polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

 

W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium. Organizatorzy pokrywają koszty transportu, noclegów, tłumacza oraz organizują interesujące biznesowe spotkania z praktykami na terenie Bawarii.

 

Jurorzy oceniający konkurs będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.

 

– W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski.

 

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. – Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.

 

Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do Niemiec.

 

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie: