Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Polski finał Global Business Challenge coraz bliżej

Już 5 czerwca polscy finaliści Global Business Challenge zmierzą się w Warszawie. W krajowym finale międzynarodowego konkursu, corocznie organizowanego przez Instytut CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) zmierzą się cztery drużyny z polskich uczelni. Zwycięski team wystąpi w finale konkursu na Sri Lance.

Uniwersytety Ekonomiczne w Krakowie i we Wrocławiu, Szkoła Główna Handlowa oraz Wyższa Szkoła Biznesu w Nowym Sączu to uczelnie, których reprezentanci awansowali do polskiego finału, rozwiązując trudny case study z branży mediów. – Poprzeczka w tegorocznym konkursie była zawieszona najwyżej w jego historii. Uczestnicy, którzy zwycięsko przebrnęli przez pierwszy etap rywalizacji są na najlepszej drodze do zostania przyszłymi liderami biznesu, a reprezentowane przez nich uczelnie i miasta mogą być dumne ze swoich przedstawicieli – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.

Finalistów czeka teraz kolejne niełatwe zadanie. W czerwcowym finale drużyny będą musiały przedstawić swoje rozwiązanie konkursowego problemu przed jury złożonym z członków CIMA i przedstawicieli czołowych firm w Polsce. Poza awansem do światowego finału konkursu, zwycięzców czeka możliwość o ubiegania się o płatne praktyki w firmie Unilever, natomiast najlepszy prezenter zostanie zaproszony na staż w firmie Infosys. – Warszawskie zmagania są także okazją do jak najlepszego zaprezentowania się potencjalnym pracodawcom. Global Business Challenge ma funkcjonować jako pomost między studentami a pracodawcami i stwarzać szanse dla najzdolniejszych – wskazuje Jakub Bejnarowicz. Wszyscy uczestnicy finału otrzymają także atrakcyjne nagrody rzeczowe – iPady oraz iPody.

Zwycięzcy warszawskich zmagań awansują do globalnego finału, który odbędzie się w dniach 23-24 w Kolombo, stolicy Sri Lanki. Tam uczestników czeka prezentacja rozwiązania przed międzynarodowym jury, a następnie sesja Q&A. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody oraz certyfikaty CIMA. – Jestem pewien, że niezależnie od wyniku warszawskiego finału zwycięska drużyna będzie godnie reprezentować nasz kraj podczas finału światowego – mówi szef polskiego oddziału CIMA.

Konkurs GBC

Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który ma wyłonić najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań przedstawionych w nim problemów. Globalny zasięg konkursu podkreśla jego prestiżowy charakter. W 2012 roku do rywalizacji zgłosiło się ponad 3500 drużyn z 22 krajów, w tym 33 zespołów z Polski.

Globalnym partnerem konkursu GBC jest firma Barclays. Partnerami konkursu w Polsce są firmy Unilever, Infosys oraz Deloitte.

Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.