Serwisy społecznościowe cieszą się coraz większą popularnością. Za ich pośrednictwem komunikujemy się zarówno z przyjaciółmi i znajomymi, jak i szukamy przyjaźni, a nawet miłości.
Młodzi ludzie stanowią najbardziej aktywną grupę użytkowników serwisów społecznościowych. Według badań z marca 2007 roku przeprowadzonego przez Megapanel PBI nastolatki z przedziału wiekowego 15–19 lat stanowią aż 26% odwiedzających. Tuż za nimi plasuje się młodzież w wieku 20–24 lat z wynikiem 16%.
Obecnie korzystanie z serwisów społecznościowych stało się niemal tak popularne, jak rozmawianie przez telefon. W odpowiedzi na pytanie zadane przez TNS TRU & Marketing Evolution, „co byś najchętniej zrobił, gdybyś miał kwadrans wolnego”, rozmawianie przez telefon i przeglądanie serwisów społecznościowych dostało tyle samo odpowiedzi – 17%, wyprzedzając tym samym takie czynności, jak oglądanie TV czy słuchanie MP3. Dlaczego tak? Z powodu atrakcyjności tematycznej serwisów. Aż 73% użytkowników twierdzi, że strony te nigdy ich nie nudzą, z kolei dla 56% elementem najważniejszym jest dostarczana rozrywka. Respondenci podkreślają również to, że czują się bardziej na topie (46%) i odkryli marki i produkty, które polubili (40%).
Portale społecznościowe stały się ważnym miejscem spotkań z przyjaciółmi (69%), z osobami znajdującymi się daleko (46%), z rodziną (41%) i osobami z innych miast (31%). Niejednokrotnie wirtualny świat to także miejsce nawiązywania nowych znajomości i umawiania się na randki. To również miejsce zwierzeń, dyskusji i poszukiwań innych ludzi, którzy w jakiś sposób są podobni do nas.
Źródło: PR Kwadrat