Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Poznaj gwiazdy Creamfields 2007

7 lipca we Wrocławiu odbędzie się największy festiwal muzyki klubowej w Polsce – Creamfields 2007. Wśród zaproszonych wykonawców nie zabrakło gwiazd światowego formatu. Dzisiaj prezentujemy ich sylwetki.

Above & Beyond są niewątpliwie jednym z najbardziej ekscytujących talentów na światowej scenie dance. Ich produkcje – często wydawane we własnym labelu Anjunabeats. Above & Beyond, czyli Jono Grant, Tony McGuinness i Paavo Siljamäki, nagrywali pod wieloma różnymi pseudonimami wliczając Aalto, Free State, Nitromethane, OcenaLab, P.O.S., a ostatnio także i Tranquality Base. Above & Beyond pierwotnie powstało w 2000 roku, kiedy to remiksowali „Home” Chakry dla wytwórni WEA. Jono i Paavo poznali się na Uniwersytecie Westminster i wystartowali z labelem Anjunabeats latem 1999 roku, kiedy to wydali „Anjunabeats Volume 1„. Wielki utwór klubowy, który wsparli Pete Tong, Paul Oakenfold i Paul van Dyk. – stały się podstawowym narzędziem czołowych deejayów i ustanowiły poziom dla nowej generacji producentów muzyki Trance.
Producent Tony McGiunness skontaktował się z Jono i Paavo, by pomogli mu w ukończeniu remiksu Chakry, gdy ten nadal pracował dla Warnera. Nazwę Above & Beyond ściągnęli ze strony internetowej i pod nią wspólnie zrobili remiks do końca. Mimo że byli jeszcze całkowicie nieznani w tamtym czasie, to i tak ich remiks okazał się na tyle ciekawszy od remiksów Roba Searla i Tiltu, że znalazł się na stronie A wydawnictwa winylowego, i po wsparciu ze strony Pete Tonga osiągnął pierwsze miejsce na brytyjskiej liście przebojów.
 Najbardziej znanym ich remiksem jest ten zrobiony do nagrania Madonny, „What It Feels Like For A Girl„. Pierwotnie został stworzony na próbę, ale rezultat zrobił tak duże wrażenie na Madonnie i jej mężu Guyu Ritchie, że zdecydowali się na nakręcenie klipu właśnie do wersji Above & Beyond.
Wraz ze wzrostem popularności projektu Above & Beyond, rosła także popularność ich labelu Anjunabeats. Stanowiło to idealną bazę dla ich licznych projektów: OceanLab (Above & Beyond plus Justine Suissa), Tranquality Base, Tongue Of God, Rollerball, a także Aalto, Free State, Nitromethane, czy P.O.S. Każde ich wydawnictwo było ciepło przyjmowane przez elitę deejayską i klubowiczów na całym świecie.
Po zremiksowaniu nagrań Dido, Ferry Corstena i transowego klasyka – Delerium featuring Sarah McLachlan „Silence”, ostatnio Above & Beyond są zajęci produkcją własnych materiałów. Z jednym z najlepszych labeli, najszybciej rozwijającą się audycją radiową, i rosnącą reputacją jako deejaye, ich przyszłość przedstawia się bardzo świetlanie. Można złapać ich co wtorek podczas prowadzonej przez nich audycji Trance Around The World pomiędzy godziną 20 a 22 GMT na www.ministryofsound.com/radio .
A oto, jak o grupie wypowiadają się mistrzowie didżejskiego fachu:
 
„Nie pamiętam, kiedy po raz ostatni zagrałem swój set bez jakiejkolwiek produkcji Above & Beyond. One brzmią świetnie podczas audycji radiowej i rozkręcają ludzi na wszystkich parkietach. Myślę, że wszystkie wydawnictwa Anjunabeats są w mojej skrzyni”.Armin van Buuren
Stanowią świetny skład i wydali wiele fantastycznych nagrań„. – Paul van Dyk
 

Christopher Lawrence. Christopher to gwiazda globalnego formatu. Jest jedynym amerykańskim DJ i producentem, bez którego nie mogą się obejść organizatorzy imprez spod znaku Ministry of Sound, Gatecrasher, czy właśnie Cream! A skoro o Cream mowa to musicie wiedzieć, że CL bardzo często występuje zarówno na Creamfields, jak i jego edycjach na całym świecie. W Polsce jeszcze nie grał i dlatego jego udział w polskiej edycji Creamfields jest tak ważny zarówno dla niego, jak i dla organizatorów festiwalu.
Gwiazda globalnego formatu. Dlaczego? Chociażby dlatego, że jest jednym z niewielu DJ, którzy rocznie przemierzają ponad 250 tysięcy mil, przez co stał się VIP-em dla wielu linii lotniczych na całym świecie. Lawrence jest po prostu rozchwytywany! O jego udział w promocji filmu Terminator III zabiegał sam Arnold Schwarzenegger, zaś prezesi Sony nie wyobrażali sobie promocji Playstation 2 i obecnie Playstation 3 bez jego występów!
Ale Christopher Lawrence to nie tylko występy na całym globie, ale również setki godzin we własnym studio! Debiutancki album artysty „All or Nothing” promowany był przez singiel Freefall. Zdjęcia do tego teledysku zostały zarejestrowane na największej imprezie tanecznej lata 2005 w południowej Kalifornii nazwanej „Electric Daisy Carnival”. Na wybrzeżu bawiło się wówczas ponad 50.000 ludzi. Poza niesamowitą muzyką i gwiazdami sceny muzycznej wydarzenie to było przesycone dodatkowymi atrakcjami, wysokiej klasy efektami świetlno-pirotechnicznymi, pokazami wizualizacyjnymi. Nie zabrakło także olbrzymiego wesołego miasteczka. Po części można to wszystko zobaczyć w tej produkcji video Christophera, której reżyserem jest Travis Oscarson producent współpracujący z muzyczną stacją MTV, dla której wykonał szereg dokumentów. W utworze „Freefall” partie woklane wykonuje Camille Kramer. Na oficjalnej stronie artysty poza omawianym klipem, możecie pobrać wiele innych plików video z występów artysty na całym świecie, a także pliki audio.
Christopher Lawrence to DJ i producent o bogatej przeszłości muzycznej. Artysta, który podczas ostatniego konkursu ‚Dancestar Music Awards’ otrzymał statuetkę w kategorii ‚Najlepszy Dj’ natomiast w rankingu cenionego magazynu ‚BPM Magazine’ – America’s Favorite DJ znalazł się na piątym miejscu.
Każdy występ Christophera Lawrence’a to godzina mistrzowsko zmiksowanego materiału muzycznego oscylującego w gatunku progressive trance. W minionym roku CL wydał swoją własną kompilację „Subculture”, która została wydana nakładem labela stworzonego przez samego Christophera Lawrence’a: ‚Pharmacy Electronic Music’. W związku z promocją albumu oraz labela zaplanowano wiosenno-letnie duże tournee, podczas którego artysta odwiedzi wiele miejsc na całym świecie.
 
Mario Ranieri. Prawdziwy mistrz schranzu! Swoje pierwsze kontakty z muzyką miał już w dzieciństwie. Grał na pianinie, gdy w końcu kuzyn zaraził go miłością do muzyki elektronicznej. Mario często eksperymentował na swoim komputerze i tak stworzył swoje pierwsze kawałki techno. Pod koniec liceum rozpoczął pracę i zakupił swój pierwszy syntezator. Wraz z upływem czasu kupował coraz więcej sprzętu, w końcu stał się profesjonalistą i zaczął produkować muzykę utożsamianą już tylko z jego label`ami Shubfaktor oraz Schlagwerx. Teraz jest jednym z najpopularniejszych austriackich producentów, wydających wiele nowatorskich nagrań. Jego sety, podobnie jak produkcje, są trudne do określenia: ekscytujące, „pompujące”, punkowe i szalone!