Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Poznaj tajniki LinkedIn z PwC!

LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który umożliwia zawieranie oraz utrzymywanie kontaktów biznesowych. Obecnie w Polsce liczba użytkowników LinkedIn jest szacowana na ponad 2,5 miliona. To idealne miejsce do networkingu, otrzymywania ofert pracy, czy przedstawienia swojego profesjonalnego wizerunku.

rekrutacja PwC

 

Na co zwrócić uwagę radzi Izabela Podsiadło, IT Recruitment & Attraction Specialist

1. Nagłówek – użyj słów kluczowych, inaczej LinkedIn automatycznie uzupełni w tym miejscu Twoje obecne stanowisko.

2. Profesjonalne zdjęcie – dzięki jego dodaniu szanse na wyświetlenie Twojego profilu wzrosną aż 11-krotnie.

3. Zadbaj o spersonalizowany adres URL.

4. Podsumowanie zawodowe – przedstaw w tym miejscu swoje najważniejsze doświadczenia i umiejętności – im krócej tym lepiej. 😉

5. Doświadczenie – warto opisać swoje obowiązki, używając liczb i mierzalnych danych.

6. Edukacja – poza kierunkiem, możesz zaznaczyć koła naukowe i organizacje, których byłaś/eś członkiem w trakcie studiów.

7. Twoje umiejętności – umiejętności potwierdzone przez współpracowników zwiększą Twoją wiarygodność.

8. Rekomendacje – po praktykach czy wspólnych projektach pamiętaj aby poprosić przełożonego czy współpracowników o referencje.

9. Języki, projekty, wolontariat, kursy czy nagrody – wszystko, co potwierdza Twoje kompetencje, oraz osiągnięcia zawodowe, jest wartością dodaną.

10. Grupy branżowe – znajdź takie, w których wypowiadają się eksperci z Twojej branży, i staraj się również brać udział w takich dyskusjach.

11. Publikuj ciekawe treści i komentuj wartościowe dyskusje – w ten sposób budujesz swoją markę jako eksperta.

12. Buduj sieć kontaktów – dodawaj osoby z branży, współpracowników, ale także osoby z biznesu, z którymi miałeś okazję współpracować.