Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Praca z przyszłością. Dla kogo praca w reklamie i PR?

O pracy w tych branżach marzy coraz więcej osób, zauważając ich rosnące znaczenie i ogromny potencjał, jaki skrywają. Jak dostać pracę w reklamie czy PR i od czego należy zacząć?

Dla wielu osób możliwość pracy w reklamie i czy PR jest spełnieniem zawodowych marzeń i aspiracji. Nietrudno zgadnąć, dlaczego. Wachlarz różnorodnych ofert, możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach, kreatywna praca, która nie pozwala ani na chwilę nudy, kuszące zarobki oraz, jak przyznają specjaliści, ogromny potencjał. Wkroczyć na ten rynek nie jest niestety łatwo. Warto już na wstępie pomyśleć o studiach kierunkowych w tym zakresie, aby mieć szansę na pracę w reklamie. Uniwersytety w całym kraju oferują kierunki zarządzania i marketingu, a w ramach dziennikarstwa czy filologii polskiej, możemy wybrać specjalizacje medialne czy PR-owe. Powstaje również wiele szkół, oferujących kierunki stricte poświęcone tym branżom, dzięki czemu możemy zrobić pierwszy krok w kierunku pracy w reklamie. Osoby, które dopiero w trakcie studiów zdecydowały, że chcą rozwijać się w którejś z tych branż, powinny rozejrzeć się za stażami i praktykami. Ofert nie brakuje, a praktycznej wiedzy nie da się zastąpić teorią. Warto pomyśleć również nad studiami podyplomowymi.

Wykreuj wizerunek!

Public relations jest jednym z kierunków coraz częściej wybieranych przez osoby młode. To nowy, kształtujący się zawód, oferujący ciekawą pracę i szanse na osobisty rozwój. Przez to jednak, że łączy w sobie elementy wielu nauk: socjologii, ekonomii, psychologii, pojawiają się trudności we wskazaniu odpowiedniego i jednego kierunku kształcenia osobom, chcącym pracować w tej branży. Specjalność PR jest oferowana w szerokim wachlarzu kierunków: ekonomii, zarządzaniu, psychologii, inżynierii, dziennikarstwie, a nawet rolnictwie. Warto jednak rozważyć podjęcie studiów na uczelni, na której ten kierunek funkcjonuje samodzielnie.


Praca w reklamie

Podobnie, jak PR, praca w reklamie szybko zyskuje na popularności wśród osób młodych. Potencjał branży dostrzegają studenci, którzy coraz chętniej swoją karierę zawodową pragną związać właśnie z reklamą. Gdzie zdobyć wykształcenie kierunkowe? Reklama, jako specjalizacja, dostępna jest na takich kierunkach, jak dziennikarstwo czy filologia polska, często idzie w parze z mediami czy PR. Warto jednak rozważyć studia na jednej z uczelni, skupiających się wyłącznie na nauczaniu zawodu.

To, którą branżę wybierzemy i z którą zwiążemy swoją przyszłość, zależy tylko i wyłącznie od nas. Warto jednak, stojąc u progu kariery, zastanowić się, co tak naprawdę chcemy zawodowo robić. Każda z tych branż jest zupełnie inna i każda wymaga od nas innych umiejętności. Najważniejsze to wybrać tę, w której praca będzie przynosiła nam radość i satysfakcję, być może będzie to praca w reklamie albo PR.