Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Programy ambasadorskie w branży FMCG i retail

Szukasz pierwszych doświadczeń w świecie wielkiego biznesu, ale obowiązki na uczelni nie pozwalają Ci podjąć praktyki czy stażu? Programy ambasadorskie są dla Ciebie!

 

Kim są ambasadorzy marek i dlaczego firmy decydują się na podjęcie takiej formy współpracy z młodymi ludźmi? Jakie zadania czekają ambasadora na uczelni?

 

Wizerunek firmy

Studenccy ambasadorzy przede wszystkim dbają o wizerunek firmy na swojej uczelni. Ich głównym zadaniem jest dotarcie do jak największej liczby osób poprzez promowanie marki i zwiększanie jej rozpoznawalności w swoim środowisku. Rolą ambasadora jest także przedstawienie firmy, z którą współpracuje, jako dobrego i ciekawego pracodawcy. Konkurencja na rynku pracy wzrasta – pracodawcy muszą rywalizować o kandydatów spełniających ich wymagania i posiadających odpowiednie kompetencje, dlatego czołowi przedstawiciele wielu branż, od finansów, przez bankowość, audyt i konsulting po FMCG i retail, decyduje się na prowadzenie programów ambasadorskich. Jest to sposób, by już na początku studiów dotrzeć do potencjalnych kandydatów, zwiększyć ich świadomość marki, a tym samym zachęcić ich do zapoznania się ze ścieżką kariery, jaką oferuje dana firma.

Jakie cechy powinien mieć ambasador?

Kandydaci na ambasadorów dużych firm i marek powinni być osobami otwartymi, budzącymi sympatię, aktywnymi w środowisku studenckim. Ważne są również takie cechy jak: zaradność, przedsiębiorczość i odpowiedzialność. Istotna jest także umiejętność dialogu, prowadzenia dyskusji czy zachęcenia grupy docelowej – w tym przypadku studentów – do podjęcia aktywności: udziału w evencie organizowanym przez firmę, konkursach czy szkoleniach. Mile widziane są także osoby pomysłowe i kreatywne, które będą się dzielić z firmą własnymi pomysłami na promocję marki w środowisku studenckim. Firmy często wspierają swoich ambasadorów w realizacji takich planów – konkursów, standów czy w udziale w targach uczelnianych i innych wydarzeniach studenckich.

Dlaczego warto?

To przede wszystkim szansa na poznanie kultury organizacyjnej pracy w dużej, często działającej na skalę globalną, firmie. Program ambasadorski w branży FMCG i retail daje możliwość poznania pracy poszczególnych działów, możliwości kariery w strukturach danej organizacji, uczenia się od doświadczonych pracowników. Wiele firm oferuje również bezpłatne szkolenia, indywidualny mentoring, a także gadżety firmowe (laptopy, tablety, telefony) na czas trwania programu. To także szansa na nawiązanie dłuższej współpracy – najlepszym uczestnikom często po ukończeniu programu przedstawiana jest oferta praktyki, stażu lub pracy.

Programy ambasadorskie to szansa na zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych jeszcze na studiach dla osób, które nie są w stanie pogodzić obowiązków na uczelni z udziałem w praktykach czy stażach. Firmy informują ambasadorów o wszystkich planowanych aktywnościach z dużym wyprzedzeniem, dzięki czemu łatwo pogodzić je z nauką. Reprezentowanie znanej marki pozwala zdobyć wiele przydatnych umiejętności – organizacji eventów, konkursów, działań promocyjnych. To także okazja na rozwijanie umiejętności komunikacji, budowania sieci kontaktów biznesowych, poznania specyfiki pracy w branży.

 

Autor: Pola Szczepańska