Na wirtualnym rynku jest już rok 2014
W styczniu rozpoczyna się drugi etap konkursu GMC Poland 2012 – trzynastej polskiej edycji symulacji biznesowej, w której rywalizują ze sobą zespoły studentów i menedżerów.
W GMC biorą udział drużyny (3-5 osób), które odgrywają role zarządów wirtualnych przedsiębiorstw. Uczestnicy w każdym cyklu decyzyjnym podejmują 66 strategicznych decyzji związanych ze wszystkimi obszarami działalności firmy.
Na starcie trzynastej polskiej edycji konkursu GMC ( w listopadzie 2012r) do rozgrywek na wirtualnym rynku przystąpiło ponad 2000 osób w 512 zespołach. Każda drużyna dostał pod zarząd wirtualne przedsiębiorstwo. W symulowanej rzeczywistości czekał na uczestników międzynarodowy rynek 2014 roku. Zadaniem zespołów było zarządzanie swoimi firmami tak, aby na koniec rozgrywki osiągnąć na giełdzie jak najwyższą cenę akcji. W wyniku rywalizacji do kolejnej rundy awansowało już tylko 128 drużyn.
Organizowany w formie konkursów on-line w ponad 40 krajach, GMC zdobywa coraz szersze grono uczestników, którzy doceniają walory edukacyjne i doświadczenia zdobywane w trakcie emocjonującej rozgrywki.
Biorący udział w symulacji studenci dążą do tego, aby pokazać zaangażowanym firmom swoją wiedzę
i umiejętności, zademonstrować potencjał i zwiększyć swoje szanse na rynku. I słusznie, bo jak mówi Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy i Młodego Talentu w PZU – „Sponsorowanie zespołów studenckich w ramach konkursu Global Management Challenge pozwala na wyszukiwanie młodych talentów, kandydatów na stanowiska wejściowe. Studenci w GMC to osoby bardzo aktywne i ambitne, które chcą się rozwijać. Doceniamy ich postawę i umiejętności, zarówno te analityczne jak
i współpracy w zespole, współdziałania.”
Studenci, którzy zagrają w drugim etapie występują pod patronatem takich firm jak: Bank Zachodni WBK, KPMG, Orange Polska, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Grupa Eurocash, Polska Izba Ubezpieczeń, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Narodowy Bank Polski, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, BRIEF, Marketing przy Kawie, FPK, Headlines Porter Novelli, BPCC, Gazeta Bankowa, Eurostudent, magazyn Personel i Zarządzanie, MBA Manager, Bankier.pl oraz Students.pl,
GMC jest największą tego typu komputerową symulacją, interaktywnym programem do praktycznej nauki zarządzania. W marcu w Warszawie, osiem najlepszych drużyn weźmie udział w Finale Krajowym. Zwycięzca będzie reprezentował Polskę na Finałach Światowych w kwietniu 2013 r.
Wyniki, tj. ceny akcji na wirtualnej giełdzie i rywalizację zespołów można śledzić na www.gmcpoland.pl
Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski
Sponsorzy: Bank Zachodni WBK, KPMG, Orange Polska, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
Patroni medialni: BRIEF, Gazeta Bankowa, MBA MANAGER, Personel i Zarządzanie, Strategie biznesu
Patroni internetowi: Bankier.pl, Marketing przy Kawie, Students.pl
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Niezależne Zrzeszenie Studentów, Eurostudent