Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Rozwojowa kariera w innowacyjnej branży – Timac Agro

O tym, jakie możliwości rozwoju mają absolwenci kierunków rolniczych, o innowacjach w branży agro, poszukiwanych specjalistach oraz kluczowych kompetencjach rozmawiamy z Agnieszką Deliktą, HR Managerem w Timac Agro Polska.

Dlaczego warto kształcić się na kierunkach rolniczych jakie są perspektywy dla absolwentów tych kierunków na rynku pracy?

Rolnictwo i produkcja żywności to fundamenty polskiej gospodarki i warto zauważyć, że Polska jest jednym z ważniejszych graczy na europejskiej arenie produkcji maszyn rolniczych oraz nawozów. Polacy, tak jak pozostali mieszkańcy UE, kładą coraz większy nacisk na ekologię oraz zapewnienie produkcji zdrowej i bezpiecznej żywności. Dlatego kształcenie się w kierunku rolniczym to nie tylko dobra podstawa do prowadzenia własnego gospodarstwa, ale także szansa na karierę w firmach o profilu rolniczym, takich jak Timac Agro.

Branża agro jest i będzie zawsze potrzebna. To branża stabilna i odporna na różnego rodzaju zmiany gospodarcze, dlatego istnieje i będzie istnieć zapotrzebowanie na pracowników związanych z rolnictwem, o czym świadczy m.in. wzrost zatrudnienia w naszej firmie w okresie pandemii.

Czym na rynku wyróżnia się Państwa firma jakich specjalistów potrzebuje?

Mówiąc o atrybutach naszej firmy, musimy spojrzeć na ten aspekt dwutorowo. Po pierwsze – mamy innowacyjne, niepowtarzalne produkty, zawierające opracowane w naszych laboratoriach specyfiki, takie jak: Top Phos, Physactiv i Physio+. Do naszego portfolio dołączyła nowa gama nawozów płynnych DNA Performance, za którą otrzymaliśmy nagrodę im. prof. Szczepana A. Pieniążka 2022.

Timac Agro należy do francuskiego koncernu Roullier Group, działającego na rynkach światowych od 1959 r., co oznacza, że stoi za nami wieloletnie know-how i 50 opracowanych patentów. Wiele badań w naszych laboratoriach poświęcamy mechanizmom wzrostu, plonotwórczości i odporności na stres alg morskich, z których ekstrakty wykorzystujemy w naszych produktach.

Drugim wyróżnikiem jest model biznesowy Timac Agro oparty na bliskości biznesu z klientami. Co to oznacza? W Timac Agro pracuje 90 Doradców Techniczno-Handlowych, których głównym zadaniem jest docieranie na co dzień do rolników, reagowanie na ich potrzeby i proponowanie najlepszych rozwiązań do upraw i hodowli zwierząt. Doradcy Techniczno-Handlowi pracują w obrębie 2–3 powiatów niedaleko swego miejsca zamieszkania, dzięki temu mają możliwość częstego kontaktu ze swoimi klientami, co sprzyja budowaniu sąsiedzkich, dobrych relacji.

Nadal jednak pozostaje wiele miejsc do zagospodarowania i ciągle poszukujemy specjalistów z wiedzą rolniczą (najlepiej wywodzących się z branży czy też absolwentów uczelni rolniczych) oraz z umiejętnościami handlowymi. Taki jest idealny profil naszego kandydata, natomiast jesteśmy otwarci także na osoby spoza branży, ale z bardzo dobrymi umiejętnościami handlowymi.

Jakich kompetencji cech szczególnie poszukują Państwo potencjalnych kandydatów?

Poza kompetencjami, o których już wspomniałam, zależy nam na osobach samodzielnych, komunikatywnych i otwartych na innych, ukierunkowanych na cel i stawiających sobie wysoko poprzeczkę, potrafiących planować i organizować swoją pracę, chłonnych wiedzy i szukających nowych wyzwań.

Jak przebiega proces rekrutacji
Państwa firmie?

Proces selekcji i rekrutacji w Timac Agro wypracowywaliśmy przez lata i bardzo dbamy o profesjonalizm na każdym etapie tego procesu. Po analizie aplikacji zapraszamy telefonicznie wybranego kandydata na spotkanie i wysyłamy mu powiadomienie drogą mailową. W dobie pandemii przenieśliśmy nasze spotkanie rekrutacyjne do sieci i realizujemy je w formule online. Mamy bardzo dobre doświadczenia z takich spotkań, które podzielone są zawsze na dwa etapy. Pierwsze spotkanie służy przybliżeniu charakteru pracy i poznaniu kandydata. Po pozytywnej weryfikacji umawiamy się na kolejne spotkanie, na którym sprawdzamy kompetencje merytoryczne, które predysponują kandydata do pracy na danym stanowisku.

Jak nowi pracownicy są wdrażani życie firmy? Jak przebiega onboarding?

Na tle Roullier Group mamy jeden z najlepiej przygotowanych procesów wdrożeniowych. Każdy pracownik Działu Handlowego jest objęty sześciotygodniowym programem szkoleniowym, który obejmuje jeden tydzień szkolenia merytorycznego z zakresu wiedzy produktowej, agronomicznej, handlowej, systemu informatycznego i procesów firmy, a także pięć tygodni szkolenia w terenie ze specjalistami. Sprawdziliśmy, że sześć tygodni wdrażania pozwala w pełni zapoznać się z charakterem pracy, procedurami, produktami i ugruntować potrzebne umiejętności, zwłaszcza kiedy pięć tygodni planu wdrażania zostaje przygotowane indywidualnie, także w oparciu o ocenę kompetencji wynikającą z rekrutacji.

Dla młodych ludzi bardzo ważne jest, aby pracodawca inwestował ich rozwój – czy oferują Państwo swoim pracownikom wewnętrzne zewnętrzne szkolenia? jaki inny sposób wspierają Państwo rozwijanie kompetencji swojego zespołu?

Pierwszym elementem rozwojowym i szkoleniowym jest okres onboardingu, o czym wspomniałam powyżej. Jest to czas, kiedy kompleksowo wspieramy nowego pracownika, umożliwiając jak najlepsze wdrożenie. Następnie wszyscy pracownicy Działu Handlowego odbywają cyklicznie cztery szkolenia w roku, na których zapoznają się z oferowanymi przez firmę promocjami. Oprócz tego organizujemy także inne szkolenia, dotyczące np. prowadzenia prezentacji.

Naszym pracownikom oferujemy szerokie perspektywy rozwojowe w wielu obszarach – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach na świecie, np. w naszym Światowym Centrum Innowacji Roullier we Francji.

Kandydatów bardzo interesuje również kwestia benefitów – co oferują Państwo swoim pracownikom tym zakresie?

Zanim przejdę do benefitów, chciałabym zaznaczyć, że zawsze podpisujemy umowę o pracę na pełen etat, z czego pierwsza umowa jest podpisywana na 6 miesięcy. Oferujemy także określone wynagrodzenie zasadnicze oraz comiesięczną atrakcyjną prowizję, zależną od zrealizowanej sprzedaży. Warto zaznaczyć, że przez pierwsze 12 miesięcy nowi pracownicy otrzymują stałą prowizję gwarantowaną, uzależnioną od osiągniętej sprzedaży. Jeśli wypracują sprzedaż wyższą niż owa kwota, wtedy prowizja dla nich wzrasta bez górnych limitów!

Wracając do benefitów, naszym pracownikom możemy zaproponować:

  • dofinansowanie zajęć sportowych,
  • bezpłatną prywatną opiekę medyczną,
  • możliwość skorzystania z ciekawej oferty ubezpieczenia na życie,
  • zadaniowy czas pracy, dający dużą swobodę i samodzielność w planowaniu czasu pracy,
  • telefon do użytku prywatnego,
  • samochód do użytku prywatnego,
  • komputer do użytku prywatnego,
  • dodatkowe świadczenia socjalne,
  • dofinansowanie wypoczynku,
  • świąteczne niespodzianki oraz upominki dla dzieci z okazji mikołajek czy Dnia Dziecka,
  • program rekomendacji pracowników,
  • auto na własność po 3 latach – jeśli pracownik zrealizuje oczekiwaną przez Timac Agro Polska sprzedaż, to po 3 latach samochód służbowy przechodzi na jego własność!

Staramy się wiązać pracowników z firmą na lata i cieszy nas, że w naszym zespole mamy pracowników z wieloletnim stażem pracy.

Bardzo ważna dla Państwa firmy jest także ekologia – jakie działania podejmują Państwo, aby dbać o środowisko naturalne?

Angażujemy się w wiele działań promujących ekologię i ekologiczny styl życia, wymienię tylko kilka z nich:

  • Przede wszystkim posiadamy w swojej ofercie kompleksową gamę nawozów z biostymulacją przeznaczonych do rolnictwa ekologicznego. Obejmuje ona zarówno nawozy granulowane, jak i płynne, stwarzając pełen wachlarz możliwości do stosowania w różnego rodzaju uprawach rolniczych, warzywniczych i sadowniczych.
  • W ub. roku wydaliśmy kalendarz Timac Agro w zgodzie z Naturą, w którym promujemy ekologiczne aktywności, takie jak: zbieranie i segregowanie śmieci, dbanie o pszczoły, zmniejszanie zużycia paliwa w samochodach służbowych i inne.
  • W tym roku nadal będziemy kontynuować szereg akcji. To, czym możemy się już pochwalić, to posadzone 147 drzew, które otrzymały imiona naszych pracowników. To jednak nie koniec, już wkrótce nasi pracownicy otrzymają nasiona roślin miododajnych, dzięki którym chcemy zadbać o populację pszczół.
  • Bio Pomorze – to projekt polegający na współpracy z 500 gospodarstwami ekologicznymi na terenie woj. pomorskiego (choć współpracujemy także z gospodarstwami w innych rejonach Polski).

Odnoszę wrażenie, że praca Państwa firmie może być bardzo inspirująca, satysfakcjonująca rozwojowa.

Miło to słyszeć, gdyż rzeczywiście Timac Agro przygotowuje pracowników do pracy, gruntownie ich szkoląc – nie bez kozery mówi się o nas w kuluarach branżowych, że jesteśmy kuźnią kadr, a ponadto oferujemy możliwości rozwoju i wieloletniej współpracy.

Więcej informacji na: https://pl.timacagro.com/kariera/oferty-pracy