Eurostudent

Śniadanie- podstawa dnia.

Zazwyczaj nie mamy na nie czasu. Odwlekamy moment wstania, a potem w pośpiechu wybiegamy z domu, wcześniej co najwyżej racząc się kawą.

Koło południa stwierdzamy, że jesteśmy głodni. Kupujemy więc jakąś drożdżówkę, batonik lub gotową kanapkę. Obiad też na szybko, bo wracając do domu jesteśmy już śmiertelnie głodni. Później jakieś przekąski i kolacja- chyba najobfitszy posiłek całego dnia. Idziemy spać, a rano wstajemy zmęczeni wczorajszym nocnym obżarstwem. Znowu nie jemy śniadania i historia się powtarza. Skutkami takiego trybu życia mogą być problemy ze zdrowiem, zmęczenie oraz nadwaga. Powinno się jadać obfite śniadania, które zapewnia nam energię na początek dnia. Kiedy jesteśmy głodni nasz umysł nie pracuje prawidłowo. Objawia się to zmęczeniem i złym samopoczuciem, a co za tym idzie brakiem zapału do czegokolwiek. Powinniśmy pamiętać, że śniadanie powinno stanowić 40% dziennego zapotrzebowania kalorycznego i powinno być bogate w witaminy i minerały. Jedząc śniadania unikamy podjadania. Jest udowodnione, iż osoby które jedzą śniadania mają mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z wagą, niż osoby które ich nie spożywają.
Wstawaj więc wcześniej i jedz śniadanie! Na pewno będzie to lepsze dla Twojego zdrowia niż 15 minut dłuższy sen.