Poznaliśmy wyniki jubileuszowej, 20. edycji, prestiżowego badania Pracodawcy Roku® 2011 przeprowadzanego corocznie przez AIESEC Polska. Wielkim zwycięzcą okazała się firma Ernst&Young. Poznaliśmy ranking 50 najlepszych, zdaniem studentów, pracodawców, a także najnowsze trendy na rynku pracy studentów.
Badanie Pracodawca Roku® jest badaniem ankietowym przeprowadzanym przez organizację studencką AIESEC Polska od 20 lat. „Jako AIESEC chcemy być globalnym głosem młodzieży i docierać do jak najszerszego grona młodych ludzi. Między innymi to badanie pozwala nam sprawiać, że AIESEC jest organizacją, która wie czego oczekują studenci, jakie są ich preferencje trendy – jest globalnym głosem młodych ludzi” – powiedziała Aleksandra Sosnówka na wstępie gali, witając zgromadzonych gości zarówno ze środowiska biznesu jak i studentów.
Studenci, wypełniając ankietę, wybierają firmę, która w ich ocenie jest najlepszym pracodawcą
na polskim rynku. „Jest trochę niespodzianek i zmian” stwierdziła Natalia Koper Koordynator Badania Pracodawca Roku® 2011 prezentując wyniki badania:
1. Ernst & Young
2. PwC
3. Google
4. Deloitte
5. Mars Polska
6. Nestle
7. KPMG
8. PG
9. ING
10. PKO Bank Polski
„Mieliśmy bardzo dużo pomysłów przez cały rok. Myśleliśmy, że jesteśmy na dobrej drodze, ale nie wiedzieliśmy, że to da nam pierwsze miejsce tak szybko. To dla nas ogromne zaskoczenie, to uhonorowanie kilkuletniej pracy.” – mówiła Agnieszka Maciejewska, Dyrektor Działu Personalnego, Ernst&Young.
11 | Danone | 31 | Boston Consulting Group |
12 | Unilever | 32 | Shenker |
13 | Bank Pekao S.A. | 33 | L’Oreal |
14 | Bank City Handlowy | 34 | Asseco |
15 | Alior Bank | 35 | Raben |
16 | KGHM | 36 | McDonald’s |
17 | PKN Orlen | 37 | Allegro |
18 | McKinsey & Company | 38 | State Street |
19 | BRE Bank | 39 | Emperia |
20 | Microsoft | 40 | Kompania Piwowarska |
21 | Jeronimo Martins / Biedronka | 41 | Volkswagen Polska |
22 | Infosys | 42 | Nivea |
23 | IBM | 43 | NBP |
24 | BZ WBK | 44 | Tieto |
25 | Capgemini | 45 | Thomson Reuters |
26 | Bank Millennium | 46 | DHL |
27 | Skanska | 47 | PGE |
28 | PZU | 48 | Urząd Marszałkowski |
29 | HP | 49 | Tesco |
30 | Coca Cola | 50 | Bank BPH |
Uroczyste rozdanie nagród oraz prezentacje wyników badania Pracodawca Roku 2011 poprzedzała część merytoryczna, której tematem przewodnim było zarządzanie talentami.
Wojciech Paździor w swoim wykładzie podkreślił wyniki raportu. „Dla studentów najważniejszy czynnik wyboru pracodawcy to jasna ścieżka kariery i możliwość poszerzania wiedzy. Wśród mocnych cech wymieniają pracowitość, łatwość nawiązywania kontaktów, kreatywność, ciekawe pomysły – to wszystko są talenty, w słabych stronach natomiast brak doświadczenia oraz nieumiejętność władania językiem – czyli rzeczy jakie można nadrobić. Pocieszające jest więc to, że studenci posiadają talenty, a wszystko inne można łatwo nadrobić.” Dr Kluza podkreślił w swoim wystąpieniu jak ogromne konsekwencje procesów demograficznych czekają pokolenia wchodzące na rynek pracy.
Z uwagą zgromadzeni goście przysłuchiwali się panelowi dyskusyjnemu „Złota rybka w sieci, efektywne strategie rekrutacji młodych ludzi.” Przedstawiciele firm: Danone, PG, EBI, Ernst&Young oraz pracuj.pl prezentowali swoje opinie na temat tego, co tak naprawdę znaczy słowo talent dla nich oraz jakie są ich metody na pozyskiwanie „perełek” na rynku pracy. Czym organizacje przyciągają młode talenty? Danone stawia na swobodę działania oraz na dynamikę od samego początku, PG rzuca swoich praktykantów na głęboką wodę, dostają istotne i odpowiedzialne działania, które pozwala zdobyć cenne doświadczenie, E&Y – stara się nie zawieść zaufania studentów, doświadczenie, nauka oraz coaching jest dla nich istotny. Wszystkie firmy jednogłośnie podkreślały stawianie na rozwój swojej kadry.