Student ma głowę do interesów – taki wniosek można wysnuć śledząc rywalizację ekip biorących udział w konkursie Global Management Challenge. Kolejny etap walki wirtualnych firm zakończył się sukcesem Koła Naukowego Zarządzanie Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu.
Zasady gry są proste – pokierować firmą tak, by w symulowanej rzeczywistości rynkowej osiągnęła jak najwyższą wartość akcji. Do pojedynku stają 3-5 osobowe zespoły, w skład których wchodzą przede wszystkim z pracownicy działających w różnych branżach firm oraz studenci uczelni ekonomicznych i technicznych. Kolejna edycja konkursu rozpoczęła się w kwietniu i potrwa do listopada, kiedy to w trakcie jednodniowej sesji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie mieć będzie miejsce krajowy finał. Rozgrywki Global Management Challenge odbywają się równolegle w 22 państwach, a zwycięzców edycji krajowych czeka wyjazd do Bukaresztu, gdzie wyłoniony zostanie najlepszy management. Pierwszy etap prestiżowej gry zakończył się sukcesem 26 drużyn menedżerskich i 36 zespołów akademickich. Wśród najlepszych zaklasyfikowała się Elwowenta – zespół studentów poznańskiej WSKiZ. Podejmowane przez Poznaniaków decyzje pozwoliły im wyprzedzić nie tylko takie ośrodki akademickie jak UJ i SGH, ale również sztaby specjalistów: METRO GROUP i TP. S.A. Dla studentów konkurs jest szansą zdobycia wartościowych doświadczeń, a często początkiem biznesowej kariery, gdyż najlepsi uczestnicy zazwyczaj otrzymują oferty pracy od firm biorących udział w rozgrywkach.
Źródło: http://www.gmcpoland.pl/