Wielcy projektanci mody i idealnie wyglądające modelki mogą schować się do szafy. Teraz o tym, co jest na topie decydują… szafiarki!
Szafiarki to nowa społeczność, która z dnia na dzień rośnie w siłę w Internecie. W Polsce zaczęło się niewinnie – grupa dziewczyn skupiona wokół forum dyskusyjnego portalu Gazeta.pl założyła wątek „Co mamy na sobie – wklejamy fotki” i zgodnie z zamierzeniem strona zaczęła pęcznieć od postów pisanych przez amatorki oryginalnych strojów i dodatków. Równocześnie od kilku miesięcy za granicą rozprzestrzeniała się moda na zakładanie blogów i prezentowanie na nich swoich ubraniowych upodobań. Jedną z blogerek, które zyskały przy tym ogromną popularność, jest 17-letnia Amerykanka Cory Kennedy, która namówiła swojego chłopaka, by fotografował ją ubraną w odjazdowe ciuchy, po czym zamieszczała zdjęcia na swojej stronie (www.uber.com/corykennedy). Dziewczyną zaczęły interesować się nie tylko spragnione nowinek rówieśniczki, ale także… profesjonalne magazyny o modzie. Dzisiaj Cory ma na swoim koncie kilka publikacji w pismach, udział w wideoklipie zespołu Good Charlotte oraz podkoszulek, na którym widnieje u boku Paris Hilton.
Od kilku miesięcy śladem Cory i jej podobnych idą polskie internautki. Dziewczyny wyszły poza formułę forum dyskusyjnego i pozakładały własne blogi, na których systematycznie publikują zdjęcia z rezultatami swoich odzieżowych zakupów. W przeciwieństwie do koleżanek zza granicy, polskie szafiarki postawiły na to, by ubrać się nie tylko oryginalnie, ale i tanio. Ich celem stały się zatem nie tylko markowe sklepy, w których często można upolować coś na wyprzedaży, ale także różnego rodzaju targowiska, secondhandy i outlety. Co odważniejsze, internautki zdecydowały się także wziąć sprawę w swoje ręce (dosłownie!) i szyją same dla siebie. Inne, zainspirowane modą lat 60. i 70., odkurzają strychy i odwiedzają babcie w poszukiwaniu oldschoolowych perełek. Wszystkie szafiarki łączy jedno – chęć pokazania własnego niepowtarzalnego stylu i poszukiwanie nowych inspiracji. Dzięki internetowej aktywności blogerki mają szansę wyznaczać nowe trendy w modzie. A my czekamy, aż swoje szafy otworzą w Internecie panowie!
Warto zajrzeć na: kajakowo.wordpress.com; szafasztywniary.blogspot.com; anio.blox.pl oraz chicandcheap.blox.pl.
Barbara Pilawska