Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Szkolenia zawodowe najczęściej oferowanym benefitem

Szkolenia zawodowe, prywatna opieka medyczna i udział w konferencjach branżowych to najczęściej oferowane przez pracodawców benefity – wynika z raportu „Polityka świadczeń dodatkowych w 2012 roku”, wydanego przez Sedlak & Sedlak.

Wydawać by się mogło, iż najczęściej oferowanymi świadczeniami dodatkowymi są dodatkowa opieka medyczna lub zajęcia sportowe. Tymczasem najwięcej (82%) przedsiębiorstw proponuje szkolenia lub kursy zawodowe. – Podniesienie kwalifikacji pracownika jest w interesie nie tylko samego zatrudnionego, ale i całej firmy. Dlatego pojawiają się kontrowersje, czy kursy i szkolenia zawodowe w ogóle powinny być zaliczane do benefitów. Często, w opinii zarówno pracowników jak i pracodawców, dostarczają jedynie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do właściwego wykonywania pracy. Mimo wszystko, stanowią istotną korzyść dla osoby zatrudnionej i rozwijają szeroki wachlarz kompetencji – ocenia Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak.

 

Wśród popularnych świadczeń znajdują się również: podstawowa opieka medyczna (74%), udział w konferencjach branżowych (74%) oraz zajęcia sportowe (66%). Mniejszym powodzeniem cieszą się zapomogi w przypadkach losowych (54%), jak również telefon służbowy do użytku prywatnego oraz finansowanie przez przedsiębiorstwo książek czy czasopism naukowych (kolejno 55%).

 

 

Popularność poszczególnych świadczeń dodatkowych różni się w zależności od wielkości firmy. Przykładowo w niewielkich przedsiębiorstwach pracownicy najczęściej otrzymują od pracodawców możliwość korzystania z podstawowej opieki medycznej oraz z telefonu i komputera służbowego do celów prywatnych. W organizacjach większych, międzynarodowych, zatrudnieniu mają do dyspozycji o wiele szerszy wachlarz benefitów. Ważną tendencją w obszarze świadczeń pozapłacowych jest nie tylko odpowiednie dopasowanie pakietu benefitów do potrzeb pracowników, ale i realna ocena możliwości finansowych firmy w tym zakresie. Organizacje o mniejszym budżecie, nie będąc w stanie wynegocjować korzystnych pakietów wśród usługodawców, również mogą skutecznie motywować pracowników, np. poprzez współfinansowanie oferowanych świadczeń – dodaje Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak.

 
Okładka dla Eurostudent Magazyn Akademicki
8,584
Eurostudent Magazyn Akademicki

Eurostudent Magazyn Akademicki

Aktualne e-wydanie Eurostudenta dostępne na portalu dla studentów i absolwentów: www.eurostudent.pl - oferty staży i pracy, inicjatywy studenckie oraz konkursy.


Wydawca: FENIKS MEDIA GROUP