Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

„Sztuka cenniejsza niż złoto” – finał konkursu

Już 26 listopada 2009, spośród 21 projektów zgłoszonych do konkursu „Sztuka cenniejsza niż złoto” zostanie wyłoniona finałowa szóstka.

Jej przedstawiciele odbiorą z rąk Pana Sławomira Skrzypka, Prezesa Narodowego Banku Polskiego, statuetki zwycięzców konkursu.
 
W najbliższy czwartek, to jest 26 listopada 2009 roku, w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbędzie się uroczysta Gala rozdania nagród w konkursie „Sztuka cenniejsza niż złoto”, zorganizowanym przez fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business oraz Narodowy Bank Polski.
Do konkursu zakwalifikowano zgłoszenia 23 instytucji finansowych, które zaprezentowały 32 projekty efektywnej współpracy biznesu ze sztuką. Na Gali, spośród 21 nominowanych projektów, 6 zostanie wyróżnionych statuetkami konkursu.
 
„Gala rozdania nagród jest wydarzeniem wyjątkowym – przyznaje Magdalena Leki, koordynator projektu. – Od ponad trzech tygodni listy gości są zamknięte, a mino to każdego dnia otrzymujemy mnóstwo telefonów z informacjami o chęci uczestnictwa w Gali.”
 
W wydarzeniu udział zadeklarowali Prezesi największych instytucji finansowych w Polsce – zarówno tych, które zgłosiły się do konkursu, jak i nominowanych oraz firm sektora finansowego, które w konkursie udziału nie brały. Gala wzbudza również ogromne zainteresowanie wśród mediów oraz w środowiskach twórczych.
 
„Sztuka cenniejsza niż złoto” to projekt propagujący dobre praktyki w zakresie wspierania kultury i sztuki. Nic w tym dziwnego, że Gala finałowa projektu cieszy się tak dużym zainteresowaniem – mówi Kamila Kujawska-Krakowiak, Prezes Fundacji COMMITMENT TO EUROPE arts & business. – Wokół wspierania działalności kulturalnej wciąż rodzi się wiele pytań – w kontekście promocyjnym, podatkowym, komunikacyjnym czy odpowiedzialności społecznej. Dobre praktyki inspirują nowe pomysły, ale i w wymiarze praktycznym wskazują kierunki działania, ukazują koncepcje warte skopiowania, ale i potencjalne błędy, których należy unikać.”
 
SZTUKA CENNIEJSZA NIŻ ZŁOTO – NOMINACJE
W KATEGORII NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PARTNERSTWO ARTS & BUSINESS
1) AXA Życie TU S.A., AXA TUiR S.A., AXA PTE S.A.,  AXA Polska S.A. i Fundacja Krystyny Jandy na Rzecz Kultury, Teatr Polonia – za wieloletnią, partnerską współpracę.
2) Nordea Bank Polska i Stowarzyszenie Orkiestra Jazzowa w Szczecinie – za stałą współpracę przy projekcie „Zmagania Jazzowe” i promowanie młodych artystów jazzowych.
3) PZU S.A. i Zamek Królewski w Warszawie – Pomnik Historii i Kultury Narodowej – za wieloletnią i nieprzerwaną współpracę oraz ochronę polskiej kultury narodowej.   
4) Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A. i Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku – za kilkuletnią współpracę w ramach projektu „Artystyczna Podróż Hestii”.
5) TU Allianz Życie Polska S.A. i Teatry Warszawskie – za integrację środowiska teatralnego i promowanie sztuki teatru.
 
W KATEGORII NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – SPONSOR KULTURY 2009
            1) Bank BPH  S.A.
2) MetLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
3) PZU S.A.
4) Raiffeisen Bank Polska S.A.
5) TU Allianz Życie Polska S.A.
 
W KATEGORII NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – WYDARZENIE ROKU
1) „Deutsche Bank Classic“ – Deutsche Bank PBC SA
2) „OFF Festiwal” – mBank
3) „Pożegnalny koncert zespołu Simply Red w Polsce” – Kredyt Bank S.A. i TUiR Warta S.A.
4) „Upiór w Operze” – TU Allianz Życie Polska S.A.
5) Wystawa „Amerykański Sen“ – MetLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
 
W KATEGORII NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PROKULTURALNA POLITYKA WEWNĘTRZNA
1) BRE Bank S.A. – za tworzenie kultury korporacyjnej na projektach o charakterze kulturalnym
2) LeasePlanFleet Management (Polska) Sp. z o.o. – za płytę „Wild Birds” i wspieranie pracowników w realizacji marzeń
3) LUKAS Bank S.A. – za program LUKultura
 
W KATEGORII NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO -INICJOWANIE DZIAŁAŃ PROKULTURALNYCH
 
1) Bank Zachodni WBK S.A. – za szerzenie kultury wyższej wśród masowego odbiorcy z projektem „Odpocznij z Chopinem”
2) ING Bank Śląski S.A. – za stworzenie Fundacji Sztuki Polskiej ING i promocję sztuki współczesnej
3) Grupa Allianz Polska – za konkurs „Krakowskie Nagrody Allianz – Kultura, Nauka, Media”
 
 
Dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie internetowej konkursu www.sztukacenniejsza.pl